01.48


Om jag skriver en stund till så kan jag vara helt säker på att jag inte kommer jobba imorgon.

Nu har jag inget specifikt jag vill skriva om men jag kan berätta om min utgång i fredags.
Slutet av den skildras i en blogg längre ner men det började på Cliff Barnes.
Ett ställe som min syster talat sig varm om men som vi av olika skäl aldrig gått till.
Nu gjorde jag och L det och i kön upptäckte vi fort att det är ett ställe som riktar sig till folk som är ett par år äldre än oss.
Inte många år men jag kände mig ändå som 15 redan i kön.
En riktigt stropp,som såg ut som en ful och sliskig variant av Frank Lampard,bestämde sig för att skoja med oss. Fortfarande i kön.
"Ni vet att det är 18-årsgräns här va?" säger han till L som inte på en gång förstår.
Sagt på rätt sätt av rätt person skulle jag nog kunna uppskatta en sån kommentar men nu blev det bara onödigt och otrevligt. Till råga på allt hade han dialekt och jag kan bara inte ta någon med dialekt på allvar.

Tyvärr är jag inte starkare än att jag trots detta starkt övervägde att lämna kön.
Men jag repade mod och en bit längre fram tog jag chansen att visa lite självdistans då jag frågade om han kunde köpa ut snus åt oss.
Inte heller särskilt kul men han såg dum ut när jag sa det så jag tog det som en seger och vi gick in.

Min syrra hade sagt saker som "folk står på borden och bara röjer" och jag hade väl tänkt att min kära syster fått i sig lite för mycket den gången men när vi kom in såg vi att det verkligen var så.
Det var väldigt väldigt osvenskt . ALLA på stället dansade i någon form. Många ståendes på sofforna.

Och vad gäller musiken var det som om dom hackat sig in och tagit väl valda delar av min playlist.
Barbados,Bobbysocks,Bruce Springsteen,Carola,Lena PH.
Nästan varje låt fick mig att häpna och efter inte så lång tid stod inte ens jag still.
Jag insåg hur mycket jag hatat att varje helg behöva lyssna på musik jag inte gillar. 

Enda minuset var att raggfaktorn var i det närmaste noll dels pga miljön(jag dansade men för att worka min magic behöver jag prata) och framförallt åldern på damerna.

Lösningen på detta är att avsluta kvällen på Hard Rock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback