h o c k e y


Här sitter jag och kollar på nhl-hockey på datan mitt i natten.
Mitt kära Boston i ett klassiskt hatmöte mot Montreal och jag lyckades få in matchen via någon piratkanal.
Och det är mer underbart än ni någonsin kommer förstå.
Det kan låta löjligt och oproportionerligt att säga så men då känner man inte till alla ingredienserna.
Först och främst är det rent sportsliga sjukt jävla bra.
Jag kan egentligen ingenting om hockey rent taktiskt men tempot dom spelar i är omänskligt.
Och det är en fröjd att titta på.
Vidare så finns det romantiska och drömmande inslag och det är när dom zoomar in en Bostonsupporter bland dom 21 000 galna Montrealarna.
Vad gör han där? Bor han i Kanade eller finns det dom som reser så långt för att se en av 41 bortamatcher detta år?
(Ett tillägg nu 10 minuter senare. Boston gjorde precis 2-2 och på läktarna poppar det upp ganska så många med Bostontröjor och jag har gåshud på armarna)

Till sist så har jag tippat på Boston men faktiskt så gör det ingen skillnad för såna här stunder är jag bra att få fram starka känslor alldeles oavsett om jag kan vinna pengar på dom eller inte.



Efter ett litet uppehåll från poker har jag nu spelat i en vecka.
Första två dagarna; förlorade 1200 kr. Lånade tusen kr av L och förde in dom.
Nästkommande två dagar; Vinst 4500 kr.....saldo 5500 kr.
Följande två dagar; förlust 5000 kr.......saldo 500 kr
Idag; Vinst 4500 kr......saldo 5000 kr.

Jag sätter både hyra och välbefinnande på spel när jag gör på det här viset.
Sjukt sjukt men så befriande. Nu ska jag bara hinna ta ut dom innnan jag spelar bort dom.


Jag vet inte vem det är som lyckats påverka mig med en anonym kommentar här på bloggen, men jag känner att jag vill besvara den.

Jo jag tycker själv att det vore bra för mig att gå till jobbet istället för att sitta hemma och spela poker.
Och jag har besökt min husläkarmentor för att få hjälp med vad jag ska göra åt mitt snurrande huvud.
Det konkreta som kom ut av ca 40 minuters bra prat var att jag dels borde börja träna. Jogga eller vad som helst.
Samt att jag börjat äta lyckopiller igen.
Dom funkade bra i våras,så bra att jag slutade med dom lite för fort.
Förhoppningsvis underlättar dom lite för mig så jag lyckas hitta tillbaka till jobbandet.

Jag var på jobbet i måndags men det är faktiskt poänglöst.
Och fruktansvärt påfrestande.
Som det är nu är det snudd på omöjligt att ens vara där 9 timmar,och att sen göra samtal och sälja går bara inte.

Så för att sammanfatta mitt svar till främst mig själv,så vill jag lyckas med det här för det är nära,det är skön miljö,det är en del roliga kollegor,och alternativet till att inte vara kvar är inget jag vill i slutändan.


Så var det med det.
En bra grej med min hemmadag idag var att jag fick tid att i samråd med syrran bestämma färger i den nya lägenheten.
Lyckan har lett lite mot mig så jag får nya tapeter,nytt golv,nya köksluckor,ny spis,ny kyl och frys.
Utan extra månadskostnad. Anledningen är att det är en så kallad farfarslägenhet vilket betyder att det var 20 år sen dom senast renoverade den.

Så.

Kök; Svart golv röda tapeter.
Sovrum; Svart golv grönblå turkosa väggar.
Vardagsrum; Gråvitt golv cafe latteväggar.
Hall: Gråvitt golv,gråvita tapeter.
Badrum; turkost alternativt ljuslila.


Om någon av er tycker något av det där låter fult så är det inte det. Det bara låter så.
Och fan ta den som skitar ner på den förmodade inflyttningsfesten.



Dagens bok; Skit i traditionerna av Leif Panduro

Kommentarer
Postat av: wijken

Kul läsning...

2006-12-13 @ 16:51:16
Postat av: Angelique

Ge mig mer blogg, jag är sjuk & ynklig & vill läsa dig.

2006-12-13 @ 21:46:28
Postat av: Angelique

förlåt för att ja är så sunken & inte håller dig sällskap. Även om jag sovit minst 18 timmar detta dygn mår jag som en pilsk hingst och summan av kardemumman är att jag känner att jag måste sova lite till nu.

2006-12-14 @ 23:32:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback