Promises


Jag försöker skingra min tillfälliga ångest genom att skriva.
Jag har inte varit på jobbet sen i onsdags och anledningen till det är till störst del att jag är yr.
Om ni är trötta på det ordet så är det ingenting mot vad jag är.
Jag försöker förlika mig med läget men det är svårt för den,yrseln, står verkligen ivägen för så mycket.

Även bortsett från fysiska problem är det tungt med jobbet.
Dom första veckornas hjärntvätt är borta och nu är det alltså sena nätter med läsk,skräpmat och filmer som gäller.
Idag föll jag till och med tillbaka i pokerhelvetet efter nästan två månaders frånvaro.

Dom senaste dagarna har jag slösat 130 kr på en indisk middag,100 kr för två filmer på ica(!),40 kr på cigaretter,90 kr på en tillfällig blackout vid glassbilen,750 kr på poker,samt en del annat onödigt.
Och det gör jag i ett läge där jag egentligen borde käka nudlar och knäckebröd.

Jag finner en pervers njutning i att slösa.
Mitt i en hemskt dyster situation njuter jag av att gå upp till ica i den underbara(underbara!) luften som är just nu på kvällarna,och bara inte tänka ett skit på pengar.
Jag gick upp för att handla snus och kom alltså hem med ett cigarettpaket,två av dom dyraste läskflaskorna,och två dvd-filmer. Och chips.
Å så hem och vända på dygnet.
Idag när jag vaknade tänkte jag att vad konstigt,alarmet har inte ringt än, är den verkligen inte ens 10 än?
Jag rafsar bort böckerna som skymde klockan och ser till min förskräckelse att den är 16.18.
Jag trodde inte det var sant och jag ville gråta.


Nåväl. Det löser sig som alltid men det är synd att jag gör såhär när jag egentligen borde ta mig till jobbet och härda ut.
Så jag åtminstone vet att jag gjort allt och inte bara nästan allt för att det ska fungera.

Om inget väldigt speciellt,och föga troligt,händer är jag snart arbetslös.
Då jag ligger i fejd med soc. är detta inte bra.
Min tanke om att hyra ut lägeheten och bege mig till mamma för att dricka vin och skriva känns mindre och mindre absurd.

Jag ser snart ingen lösning på försörjningsfrågan.
Försöka bli sjukskriven och spela poker?

Jag har stått still i 6 år känns det som när jag skriver sådär och verkligen tycker att det låter tilltalande.
Vad är det för fel på mig? Är jag verkligen bara lat?
Eller är jag inte skapt för att arbeta?
Något borde det finnas som passar mig,det är jag övertygad om men hur ska man hitta det.

Ständigt återkommande frågor och fortfarande lika långt ifrån svaren.

Nej jag ska upp tidigt imorn,somna tidigt imorn,gå till jobbet på onsdag,tjäna pengar få ett uppsving,åtminstone kämpå på tills nyår,bli kär på nyår,flytta in i den nya lägenheten,jobba delvis hemifrån,spela lite poker och skriva en bok vid sidan om.
Något åt det hållet.



Dagens låt; Corrine Bailey - Put your records on och Cranberries - Loud and clear

Kommentarer
Postat av: l

det har aldrig slagit dig att du kanske borde ta dig i kragen och se till så att du inte blir av med jobbet alls? att det faktiskt kan vara lösningen? du förtjänar faktiskt bättre än att stå still

2006-12-11 @ 18:16:49
Postat av: Robban

Mamma?

2007-01-13 @ 04:42:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback