Skoterraggare


Är man singelkille och bloggar så vore det väl konstigt om jag inte skrev om att jag i helgen träffade en nedflyttad norrländska,på krogen.

Det började med att hon sa "upptaget" när jag frågade om jag och L kunde slå oss ner vid deras bord.
Vad hon inte visste då var att jag är påläst.
Jag har läst BOKEN!

Så tack vare den slutade natten med en puss(jag återkommer till den för det var coolt) på odenplans torg.

Eftersom jag inte har något bättre för mig ska jag ta er igenom kvällen.
Att vi ens kunde ta plats vid nämnda bord har jag L att tacka för.
Han hade bättre lycka vid sin sida.
"Hans" tjej tyckte inte alls att platserna var upptagna.
Märkligt det där hur två personer kan ha så vitt skilda uppfattningar om en sån sak.


Så.....efter en stund vände jag mig mot den tjej som en stund innan alltså blankt vägrat mig en sittplats.

"Jag behöver en tjejs åsikt i en fråga....Min kompis nya flickvän vägrar låta honom prata med sitt ex....Vad tycker du om det?"

Mer krävs inte.
Eller jo man måste ju följa upp med en så kallad negg.
Denna kväll blev det en kommentar om hennes linne.
Att du vet väl att rött är väldigt väldigt ute?
Det struntade hon i,hon har på sig vad hon vill, och förresten så är hennes linne gammeldagsrosa så det så.

Efter detta höll jag mig mer eller mindre till att vara mig själv.
Jag sa visserligen något om att jag spelar trummor,dansar salsa,och skriver en bok men bortsett från det försökte jag vara mig själv, och jag vet inte om det hedrar mig eller bara visar hur sjuk jag är men jag bjöd med henne ut på en cigarett där jag förklarade bakgrunden till min elaka tröjkommentar.


Ja sen så satt vi mest och pratade om musik, böcker och lite annat till kl 3.
Då jag blev tvungen att ta itu med hennes rakt igenom osmakliga kompis.
Som inte alls gillade mig och inte alls tyckte att hennes vän borde umgås med mig.
Särskilt inte efter stängningstid.

Men jag lyckades få till någon kompromiss som innebar att vi blev ensamma och kunde ta en promenad.
Den var väl inte så romantisk som jag tyckte den hade anlag för att bli men den där pussen som sagt....
När vi skulle säga hejdå kramade jag henne och tafatt som jag är blev det lite fel.
Men det blev fel på ett bra sätt för hon,inte heller klockren,pussade mig lite osäkert på munnen och mer var det inte.
Jag ville så gärna pussas mer men efter en sekunds tvekan gick ögonblicket förbi och hem gick jag.
Med hennes nummer i mobilen.

Dagen efter fick jag råd från en tjej att jag absolut kunde skicka ett sms redan dagen efter.
Så det gjorde jag.
Inget svar än men jag tröstar mig med att det inte fanns något direkt att svara på.
Även om ett svar i någon form skulle vara trevligt.

Skulle dock bli förvånad om hon inte svarade alls.
Det skulle innebära att jag tappade ytterligare tro.

Och till skillnad från Scrubs kändes hennes ord och handlingar hyfsat genuina.


Fortsättning följer.

Kommentarer
Postat av: Yv1

Så du har läst boken...
Hahahaha.
Har manliga vänner som också gjort detta.
Grattis.

Postat av: wijken

Du skulle älska SIX FEET UNDER om du satte in dig i serien... Jag har dom första tresäsongerna hemma så du kan ju låna första?!? SÅ lånar jag nån bra bok av dig som jag kan ha i Thailand. Skulle vilja läsa tärningspelaren och lasermannen.

2006-12-20 @ 18:03:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback