En inställd blogg är också en blogg


Jag skriver på allmän begäran.
Idag var jag och tittade på en lägenhet vid St:Eriksplan.
Planlösningen kändes grymt tilltalande och jag tror jag tar den.
Har inte haft någon direkt relation till St:Eriksplan trots att jag jobbade där under 18 månader.
Fridhems har jag hatat och Oden har jag älskat. Erik har varit varken eller.
Men idag kändes det helt rätt. Mitt i smeten. Känn pulsen.
1 januari rullar flyttbilen om det går som planerat.


Jag skrev nyligen om vikten av att ha en tjej att tänka på,och just nu har jag verkligen INGEN.
På sistone,innan sovdags,har det istället blivit mycket jobbtänk.
Inget fel med det men det är inte lika njutningsfullt som att dikta ihop en framtid med någon brunett.


I fredags såg jag halva Idol och Johans tal till sin bror gillade jag.
Skulle också vilja få tid i teve att hyllla brorsan. Och syrran för den delen.
Att han sjunger mindre bra hör inte hit.
Mina två gunstlingar Danny och Felicia är ute och ett ovanligt kallt år är nu helt ointressant.



Idag har jag haft ett ovanligt bra självförtroende.
Egentligen utan anledning.
Kanske berodde det på att Ludde var låg för en gångs skull.

Jag har även börjat röka,och jag vill inte tro att det har nåt med självförtroende att göra åt något håll.
Det är helt enkelt så att det är något man lätt blir beroende av och jag kan inte stå emot saker man lätt blir beroende av.
Det känns fånigt,onödigt,onyttigt,dyrt och skönt.
Det här med att slaska ner sig i lättja ställs på sin spets när man sitter med en öl i handen,två snus under läppen,och en cigarett i andra handen.
Synd bara att man inte kan stå upp för det destruktiva,utan istället blir hypokondrisk och orolig.


Nu blir det Nirvana,en cigarett,och sen en bra bok i sängen.
Och sen göra ett sista(inte alls) försök att hitta en tjej att hänga upp allt på.

Kommentarer
Postat av: Emil

Flytta 1:a januari? Låter lite oplanerat med tanke på intaget som brukar höra nyårsafton till :)

Och förresten är det tufft att röka. Välkommen till coola klubben!

2006-11-23 @ 15:17:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback