Fattig man gör inte så gott han kan


La precis på luren med syster.
Vi började gräla om hur jag handskas med mina pengar.
Jag gör av med alldeles för mycket om man ser till den situation jag är i,tyckte hon.
Och det har hon rätt i även om jag kan försvara en del av mitt mat och taxislösande med att jag ofta mår dåligt.

Ska försöka tänka på det men framförallt tänker jag sätta mitt hopp till att Soc tar sitt förnuft till fånga och ger mig pengar för november.
Dom avslog min ansökan och hänvisade till att jag äger en tredjedel av landstället i Örebro.
Problemet är bara att jag inte på något sätt kan få loss dom pengarna.
Det är dock upp till mig att styrka det,så nu ska jag på något sätt ta kontakt med jurister trots att jag jobbar heltid.

Vi får se hur det går.

Imorgon börjar jobbet på riktigt och vi ska börja sälja mot företag....Jag är orolig och känner mig långt ifrån förberedd.
Får försöka lita till min egen förmåga som faktiskt ÄR större än ganska många av dom andra säljarnas.
Det borde gå att lyckas.

Veckan som gått har varit den grymmaste jag upplevt på länge.
Jag har gått från en soffpotatis som inte vill jobba,till en kostymklädd snobb som inte vill gå hem när klockan blivit 17.
Toksköna medarbetare och en chef som är psykopat,fadersfigur,kompis,skräckinjagande,inspiratör, ja det mesta...Jag känner mig hjärntvättad på ett bra sätt.



Jag vet att ni är många därute som vill veta hur det gick på dejten med Scrubs.
Jag ska tala om det för er.
Det gick både bra och dåligt.
Skakade av mig all trötthet och när jag så vandrade upp mot mötesplatsen kl 21 kände jag mig harmonisk.
Gick förbi grillen och följde vår lilla tradition att jag blir bjuden på halstabletter när jag ska på dejt.

Vi fann varann efter ett par undrande blickar(Är det hon?).
Hon var inte fullt så lik pinglan i Scrubs,och inte fullt så söt men ändå söt.
Vi beslutade oss för 20-kronorsöl på trygga Hot Company.

Pratet flöt hyfsat och jag fick reda på att hennes pojkvän bor i Tyskland. 
Tyckte jag fick en och annan köpsignal under kvällen.("Jag är singel men ändå inte")
Sen insisterade hon på att jag skulle följa med henne och möta hennes kompisar(vilket var bestämt innan att hon skulle göra senare under kvällen).
Med viss tvekan och rädsla över att bli ett femte hjul sa jag ändå ja.
Då plötsligt på väg mot tunnelbanan börjar hon ganska tydligt svänga.

Det leder till en absurd diskussion där jag bland många andra dumärliga grejer splashar ut att jag inte kan/vill ha tjejkompisar.
Jag kommer antingen bli kär i dig eller vilja ha sex med dig,sa jag vilket jag alltid säger i dessa lägen när jag känner att jag inte har något kvar att förlora.

Då säger hon det enda positiva hon sa under hela detta prat.
Hon säger; "Jag kommer kanske inte alltid ha pojkvän".
Och hon bedyrade att hon ville ses igen.
Hela min känsla sa tyvärr något annat så jag ska försöka att inte förödmjuka mig med ett sms framöver.


Jag är i det närmaste övertygad om att hon bara vill känna att hon står sig väl på marknaden den dag hon skulle bli singel och att hon som så många andra tjejer är duktig på det där att manipulera och leka.
Dessutom vet jag nog innerst inne att jag inte skulle kunna börja gilla henne.

Trots allt detta är risken överhängande att jag försöker få till en andra träff.


Nu ska jag vänta in den alternativa fotbollsgalan 23.30,för att sen hoppas somna fort.
I nästa blogg ska jag försöka berätta om seansen i Örebro.
Det finns liv efter döden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback