Hallelujah


Var på biblioteket idag för att återlämna några böcker.
Sen gjorde jag något jag nyligen kommit på att man kan göra och som säkert många redan gör idag.
Jag frågade första bästa biblotekarie om lästips.
Nämnde mina favoriter Lundell,Hornby och Loe för denna söta 27-åriga(?) tjej och just Loe gjorde intryck på henne.
"Åh....Loe" sa hon med ett försynt leende.
Redan där ville jag bjuda ut henne.

Det gjorde jag inte men jag gick därifrån med tre böcker och framförallt lite gladare till mods.
Befriande att upptäcka att det faktiskt finns lugna söta tjejer som läser samma böcker som en själv.
Det var ett par behagliga minuter därinne och jag övertygade mig själv om att jag måste slå henne som charmig,för om jag tyckte situationen var anmärkningsvärd så borde det inte vara någonting mot hur hon upplevde det.
Den slutsatsen drog jag på inget annat än fördomar om unga killar vs böcker, och ett tillfälligt tillstånd av självförhärligande.


För övrigt vill jag verkligen verkligen bli kär i någon snart.
Åtminstone vill jag uppleva den där omkullkastande attraktionen jag någon gång vartannat år ramlar över.

Kommentarer
Postat av: Jake

har inte läst bloggen på ett tag nu. Men nu har jag legat på marken av garv i 20 min. Keep it Up.
skulle själv behöva börja skriva. livet som student, gör allt annat än lever livet just nu.. usch. tentor och alla e helt galna utom jag, som tycker att det är för mycket att ta tag i så det blir ingenting, men det tror jag du känner till. Bloggen livar upp en ganska så annars trött tillvaro.! tack

2006-12-04 @ 02:01:17
Postat av: wijken

Håller med föregående talare...ps tvn kommer om fyra veckor ds

2006-12-04 @ 23:51:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback