En god människa vers. 2


Jag fortsätter på föreågende blogg. Det handlar om att uppnå en god självkänsla.
Svensson,Jacke och andra tänkbara killar som läser det här får tycka vad ni vill...
Det ÄR "tjejjigt" men jag är en modern man så.

En grej har iaf att göra med så kallade affirmationer.
Att upprepa bra grejer till sig själv tills man tror på dom.
Jag tänkte klippa ut denna lista och sätta den på badrumsspegeln eller nåt;


Jag litar på mig själv
Jag ser det positiva hos människor
Jag är inte fördömande
Jag behöver inte oroa mig,allt löser sig till det bästa
Allt blir som det är meningen att det ska vara
Jag välkomnar förändring
Jag mår bra och växer av att ta ansvar
Jag skrattar varje dag
Jag sover gott på natten
Ingen är bättre på att vara jag än vad jag är
Jag är viktigast i mitt liv
Jag är älskad
Jag är modig, klok och hur härlig som helst!
Jag kan flyga,jag är inte rädd.



Okej det sistnämnda la jag till själv,och nu blev det här lite för mkt även för mig men man kanske kan uppnå en eller två av grejerna?
Det borde ju knappast kunna bli sämre iaf.
Om man nu inte en dålig dag ledsnar på skiten och slår bakut och tänker att aldrig i helvete att det här funkar och bestämmer sig för att bli ännu jävligare än tidigare.
Det är ett inte helt omöjligt scenario.
Men än så länge väljer jag att tro litegrann iaf.

Jag har en del att jobba med då jag i ganska många år nu haft en liten röst i mig som peppat mig till att fortsätta vara cynisk lat och slapp.
Glada människor är korkade människor,ambitiösa människor är jobbiga människor.
Så känner jag idag och även om det mot all förmodan ÄR så jag tycker på riktigt så har det ju inte tagit mig speciellt långt..
Så det är värt ett försök att joina den ljusa sidan.

Tyvärr fick min första dag i mitt nya liv en knackig start.
I natt la jag upp storslagna planer.
Upp senast kl 11. Äta nyttigt. Köp skrivbok. Ring hyresvärden. Ut och jogga,gör armhävnigar,...


Jag vaknade kl 17,åt inget förrns 20 och har suttit hela dagen vid datorn.

Kan bli knepigt att fylla Jag är bra-sidan ikväll.

Men imorn....då jävlar!

Och på fredag ska jag förhoppningsvis på fest i Västerås.
Min plastsyster har inflyttningsfest och det vore kul att träffa henne och några av hennes vänner.
Är dock inte helt bekväm med att komma ensam till en fest,oavsett storleken på den.
Men det blir nog bra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback