Musik non stop


Var hos pappa idag för att se Djurgårn.
Det blev förlust men jag kom därifrån med fyra brända skivor.
En Lundell,en Springste.....jag skriver ner allt istället så har jag nåt att göra;



Lundell:

1) Evangeline
2) När jag kysser havet
3) Danielas hus
4) Isabella
5) Öppna landskap
6) Kär och galen
7) Rialto
8) Hon gör mej galen
9) (Oh la la) jag vill ha dej
10) Sanna
11) Stackars Jack
12) Skyll på stjärnorna
13) Hav utan hamnar


Han har gjort så mkt bra så jag blir helt till mig...Det här var det bästa jag kunde få ihop tyckte jag men hade kunnat göra fyra skivor till.


Bruce Springsteen: 

1) Two hearts
2) Hungry heart
3) The river
4) Cover me
5) I´m on fire
6) Born to run
7) Thunder road
8) Badlands
9) Dancing in the dark
10) Glory days
11) Something in the night
12) Prove it all night
13) Backstreets
14) Bobby Jean
15) Tenth avenue freezeout


Samma gäller här...Otroligt hur en person kan skapa såååå många bra låtar.


Blandad 1:

1) Bruce Springsteen - Spirit in the night
2) Cat Stevens - Can´t keep it in
3) Del Shannon - Runaway
4) Elton John - Tiny dancer
5) Elvis - Viva Las Vegas
6) Vaya Con Dios - Time flies
7) Eurythmics - When tomorrow comes
8) The Temptations - I can´t help myself
9) Imperiet - Balladen om en amerikansk officer
10) Juice Newton - Its a heartache (ganska skön version på en av dom bästa låtarna någonsin)
11)  Lacy J Dalton - Love hurts (läs ovan)
12)  Lars Winnerbäck - Sen du var här
13) U2&Mary J Blige - One
14) Melody Club - Stranded love
15) Offspring - Get a job
16) Pet Shop Boys - Suburbia
17) Rod Stewart - Handbags and gladrags
18) Rod Stewart - Maggie May
19) Rod Stewart - Rythm of my heart
20) Rolling Stones - Start me up


Lite bakbunden av att bara ha tillgång till min pappas och hans sambos låtbibliotek tycker jag ändå att jag got it together.


Blandat 2:

1) Rolling Stones - Angie
2) Shebang - Romeo (Jag hade glömt hur bra den är...haha)
3) Starship - Nothings gonna stop us now
4) Suede - Beautiful ones
5) Vaya Con Dios - What´s a woman (Vingar av glas!)
6) Eurythmics - Thorn in my side
7) Vaya Con DIos - Heading for a fall

Samt fyra låtar med dom av pappa uppsnackade Uriah Heep,som var sådär.


Det var det. Jag föredrar fortfarande originalskivor men ibland kan det ju vara kul att ha det bästa samlat på en cd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback