Poker


Vad gäller pokern så tycker jag i stort sett alltid att jag är den bästa spelaren vid bordet.
Jag tror det fortfarande men nu går det så trögt så tanken slog mig att jag kanske inte alls är felfri.
Rättare sagt,jag ÄR inte felfri.
Men ett tag till vidhåller jag att jag är duktig men möter spelare som inte kan se skillnad på en bra hand och en dålig hand och som inte vet när dom bör lägga sig eller inte.
Istället har dom en tur som ingen i världen kan rå på.

Det är skadligt för mitt blodtryck men jag kan verkligen inte sluta spela när jag känner att det är en guldgruva så fort matematikens lagar blir normala igen.
Det räcker till och med om dom är en smula emot mig men så som det varit på svenska spel är löjligt och....bögigt.
Om nån tar illa vid sig av ett sånt uttryck ber jag om ursäkt men när det kommer till poker eller Djurgårn är jag inte större än en apa.


Skulle vilja komma på en liknelse för dom som inte spelar poker så folk verkligen förstår känslan jag har.
Ska ge mig ut på en metafor som jag inte vet vart den slutar,men tänk dig att du är med i Fångarna på Fortet.
Sista momentet....Det är dags att hämta in pengarna.
Du gör allting rätt,får med dig så mycket mynt med dig som det är möjligt på en vända.
men nån idiot fäller krokben för dig istället för att själv gå efter pengarna,nån vända snubblar du på någons klumpiga ben....nej det där blev inget bra.¨
Poängen är dels att dom flesta pokerspelare inte har en aning om vad som är bra spel så när jag gör en bra bluff t.ex. Den andre har en hand som vilken medelgod spelare som helst skulle lägga sig med men nejdå....såsen ska in och jag förlorar trots att jag spelat rätt.
Här kan den kunniga invända att om jag är så pass bra som jag säger så ska jag kunna avgöra om motspelaren kan släppa sin hand eller ej.....men jag lovar. Dom flesta ggr är det otänkbart att något annat är möjligt.
Gång på gång bevisar dom motsatsen.
Den andra poängen är att jag har procenten emot mig.

Har jag 72% mot 28% att vinna en hand så kan jag utan att ljuga säga att jag förlorar den 8 ggr av 10.


Nåväl. Ingen har tvingat mig att lira och jag går fortfarande plus men....det är som att möta en uppenbart sämre spelare i badminton eller tennis och ändå på nåt jävla sätt inte lyckas vinna matchen! 
Precis så är det.
Frustrerande och blodtryckshöjande.


Dagens låt; Kent - Utan dina andetag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback