Skyll på stjärnorna


Bor man ensam och saknar sysselsättning är det svårt att ha en bag-in-box hemma.
Tre liter rödvin som inget hellre vill än att flöda ut och drickas upp.
Jag njuter av friheten att kunna göra som jag vill och inatt resulterar det i skrivlust.

Vi,jag,mamma och bror,hämtade idag min brorsdotter på hennes dagis.
Jag råkar ju ha jobbat på en förskola och hade därför något att jämföra med och känslan jag hade och har är att antingen så är hennes dagis rätt och slätt skitdåligt,eller så var min gamla arbetslplats ett extremt bra ställe för små barn.
Jag tror sanningen finns nånstans mittemellan.
Personalen på Lillkotten hann på 5 minuter göra ett sjukt oproffesionellt intryck.
När vi anländer sitter min lilla guldklimp i sandlådan ensam och gräver.
Det är kallt och jävligt och hon har inga vantar,
Här kan man ju vilja tro att personalen lyfter på sina häckar och åtminstone hälsar,men icke sa Nicke.

Inte heller invändigt gjorde dagiset någon glad.
Jag kanske överdrev mina känslor just då men det kändes inget bra i bröstet.
Ska nog ta upp det med min bror och hans fru. Ella ska ändå gå där tre år till liksom.

Får trösta mig med att hon än så länge inte lärt sig den hemska gåvan av kritiskt tänkande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback