Solitär


Min inneboende är på väg mot Barcelona och jag kan sitta kl 5 på natten och sjunga med högt i Celines Its all coming back to me now.
Somliga skulle säga att det är oroväckande när någon sitter och gör just detta,en onsdag,men jag känner mig fan levande.
Kan man inte göra nåt bra av alla verkliga situationer så får man väl nöja sig med konstgjorda upplevelser i sin ensamhet.
Och jag e nöjd att jag har kapacitet nog att göra det bra för mig själv.

Jag dricker vin,lyssnar på underbara låtar,och så läser jag mina dagböcker på lunarstorm.
Jag har inte känt så förut men just nu tycker jag verkligen att jag skriver bra.
Om det är vinet låter jag vara osagt men jag tycks förstå mig själv.
Tänk om man var lika träffsäker live,men det e nog bara i Frasier dom lyckas uttrycka sig bra i nuet.


Är det här konstgjort förresten?
Det kanske inte är en natt jag kommer minnas när jag e 60 men jag har ju trots allt haft ett par timmars oförställd glädje?
So what om det krävdes vin.....ibland räcker det med kaffe.


Låtarna som går om och om igen just nu är;

Cranberries - Promises
Celine - Its all coming back to me now
Guns N´ Roses - You could be mine
Roxette - The look



ps; ibland är rubriken det svåraste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback