Spelarfru


Jag fortsätter med mitt lilla projekt Noll integritet.
En kompis och jag pratade för ett tag sedan om sexuella relationer.
Inget konstigt med det men när jag lagt korten på bordet för denna nyfunna bekantskap,sköt han av en teori. En riktigt fånig teori som jag tror hade Freudiansk prägel nånstans,men det värsta var att den säkert stämmer.
Jag tar igen min förlorade skoltid,och därmed också min förlorade tid med tjejer,genom att ha sex så ofta jag kan.
Redan i låg och mellanstadiets oskyldiga Ryska posten,långtradare på rasten och nersläckta rum efter skolan,kände jag mig ohjälpligt offside.
Förmodligen ganska vanligt i den åldern men sen fick jag som sagt aldrig komma in i det i högstadiet och gymnasiet.

Jag gillar inte tanken på mig själv som en billig klisché(Det kan bara inte stavas så) men det ser inte bättre ut.
Vilket gjort att jag nu börjat oroa mig för den dagen jag träffar någon fet chans och om hon då undrar över...ens siffra?
För inte så längesen klamrade jag mig fast vid tanken att det är lite coolt ändå men det är det inte.
Inte på något sätt.
Egentligen är det ingenting. Varken eller. Totalt intetsägande för hade någon varit med mig som betraktare under dessa nätter hade han förstått hur lite det betytt.
På alla sätt och vis.

Jag hade fortfarande hellre haft dagens siffra än noll men det är nog faktiskt så att jag skäms lite nu när jag "måste" säga det till någon som inte heter Ludde.
T.ex pratade jag och min husläkare/psykolog om detta och även allas vår Fru Norrland vet nu.
Förstå då hur jag ska kunna klara av att säga det till någon som jag verkligen bryr mig om?(jag och norrland har inte träffats än)
Fast det går nog bra. På nåt sätt kan jag nog få fram hur oväsentligt det är.
Och hon kanske rentav svarar Vadå? Inte fler? Så många hade jag uppnått när jag var 16.

Jag hoppas jag isåfall är klok nog att fortfarande tycka det är oviktigt.
Vilket jag iofs tvivlar på men det tar vi en annan dag.


Till sist ska jag smeta ut en kort berättelse om min högstadiecrush(Lite högstadietid hann jag med).
Henne har jag nu på senare år mött på en del tillställningar och skönt nog är mkt av mina känslor borta men här om natten kom hon i mina tankar och i synnerhet en regnig kväll på Skarpnäcksfältets grusplan(tyst). Det jag minns är att jag av någon anledning spelade innermittfältare och att jag kände mig....snygg i shortsen och regnet. Tror det var en b-lagsmatch vilket borde betyda att jag växte i jämförelse.
Men framförallt minns jag att hon var där och kollade!
Att jag inte tänkt mer på det är förvånande men nu gjorde jag alltså det och dilemmat är att jag inte vet om hon var där för min eller min bästa kompis skull.
Att det gällde någon av oss vet jag men jag vet inte vem och jag vet absolut inte vilka skäl hon hade att se någon av oss.
Hon bodde i närheten men inte så nära. Vi hade viss pratkontakt i skolan men inte så mycket.

Det som talar till min fördel är två saker; Dels var min bästa vän inte intresserad av henne och dels skulle han aldrig ha bett henne komma dit. Av många anledningar vet jag det.
Alltså bör jag rimligtvis ha frågat henne om om hon hade lust komma ner.
Jag har också en kort men helt klar minnesbild av att jag joggar ner bakom ena målet för att hämta bollen och i samband med det ser henne stå där lätt kupandes i blåsten och med armarna hårt ihopvikta över magen.

Det är bra terapi det här att skriva. Jag står på randen av ett genombrott som skulle betyda att min stora crush hyste nån eller några känslor för mig. Jag hann aldrig våga säga något om hur jag kände för henne. Att det virvlade och gjorde ont samtidigt så fort jag såg på henne.
Istället skickade jag en anonym alla-hjärtans-dag-ros terminen efter att jag slutat,vilket idag känns både patetiskt och coolt på samma gång.

Går det att fråga om en sån här sak nästa gång man ses utan att verka helt förvirrad?
Du förresten,i sjuan du vet....dendär b-lagsfajten,var du där för min eller N:s skull?

Det jag vet är att jag skulle vilja frysa den där bilden iaf och sen efter ett tag släppa bollen och kyssa henne medans regnet vräkte ner.



Dagens låt; Pet Shop Boys - Suburbia,Simon&Garfunkel - The Boxer,Jewel - Foolish games

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback