Spenat


Jag verkar kunna skriva hur mkt som helst den här natten och tur är det för jag har verkligen inte många alternativ till sysselsättningar i väntan på Mr Blund.

Det jag vill säga har att göra med godhet(vänta bara tills ni scrollar neråt i bloggen..)och det är som så att om jag nu anser att glada människor är osmarta människor så.....kanske det är dags att modifiera det en aning.
Jag tror/tycker att om man först...sett det svarta i allt eller åtminstone sett att det finns en dålig sida av livet,men sedan bestämt sig för att bli lycklig och även blivit det,då kan jag köpa det...jag är fortfarande avundsjuk och allt men.

Har man däremot bara tågat på och aldrig nånsin reflekterat över allt som finns att reflektera över.
Då e jag nog fortfarande inne på att det är en fråga om brist  på fantasi och intelligens.


Hipp hopp. Raskt över till ett utdrag ur en Lundellbok som jag gillar.

I boken skriver han om en annan bok kallad Seendet som inte vet.
i den ska det stå bl.a följande; "Eftersom vi lever inneslutna i våra egna problem,lever vi isolerade från varandra. Vi vet inte hur vi ska förhålla oss till varandra kärleksfullt och medkännande.
För det mesta lever vi bara med en sentimental eller hycklande känslofasad.
Bakom denna fasad finns känslor av alienation,bitterhet,fruktan och ensamhet.
Eller också är vi känslomässigt fullständigt bortdomnade.
Kan en lyhördhet ,åkta omsorg och omtänksamhet om våra medmänniskor väckas till liv?"


Lite Dr Phil-stuk men jag råkar gilla Dr Phil och dom som säger att han bara rabblar sjävklarheter kan ju själva testa att formulera samma saker.
Eller åtminstone kolla om dom lever efter dessa sjävklarheter.
Ibland måste man höra någon säga det till en.

Snipp snapp slut.





Kommentarer
Postat av: Princess of norrland

Hejja Robin, HEJJA!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback