I found someone


På allmän begäran(Jacke och Tove) är jag tillbaka och ska försöka blåsa liv i den här bloggen.
Och jag ska börja med att lufta retroaktiva peddotankar.
Tove,som är Jackes lillasyster och som jag inte träffat sen hon var....12(?),borde idag(18?) vara en fullfjädrad jättepingla.

Nog om det. Hon är tydligen upptagen och säkert nöjd med det.

Idag har jag kört gokart med en tjejbekant.
Vi ses ungefär var tredje månad och det är aldrig ansträngt men heller inte ASKUL speciellt ofta.
Nu finns det viss risk att hon kommer läsa detta men kan Fredrik Virtanen hänga ut sina dejter så kan jag.

Mailade denna Virtanen idag efter att ha läst hans bok och inatt haft en stark upplevelse.
Jag klistrar in mailet så borde det täcka allt som finns att säga om saken;


"Hej Fredrik.

Tills nyligen hade jag i stort sett ingen koll på dig,kanske läst en och annan krönika här och där men inte mer.
Så för drygt en vecka sen stod jag i bokaffären och letade febrilt efter något tilltalande.
Jag såg din bok och drog mig till minnes att du i en krönika skrivit lite om social fobi och panikångest,vilket räckte i detta utsatta shoppingläge.

Nu till min övernaturliga upplevelse som föranleder detta mail.
En bra bit in i din bok kommer jag till rubriken ""Jag är kär. Jag grät till Cher. Jag är galen"
Redan där suger det till i magen som om jag redan förutsett vilken låt det är du tänker prata om.
Men efter några sekunder viftar jag bort den förbiflimrande tanken.

När jag sedan kommer till partiet där du går från Gullmars till Globen en regning måndag...och låten avslöjas...Hur ska jag säga? Jag ville omedelbart prata med alla jag känner och förklara detta enastående sammanträffande.

Det är nämligen så att jag under något år eller två varit fullständigt förlorad i denna låt,"I found someone".
Jag har vid varje bra tillfälle luftat mina tankar om låten till den som haft oturen att befinna sig i närheten.
Jag har känt EXAKT som du. "Den här låten ska jag lyssna på när jag träffat Henne. Och den kommer förklara exakt hur jag känner".
Så har jag föreställt mig det hela.

Jag är fortfarande singel men att det finns EN människa till i världen som fungerar så här gör att jag gladeligen kan fortsätta gå runt och drömma till detta masterpiece till låt ett par år till.


Jag är fortfarande omtumlad över allt det här och jag hoppas verkligen inte du känner ilska över att inte längre vara unik.
Att det här inte längre är enbart din grej liksom..


Det var allt för mig,själsfrände. Tack för en bra bok och hoppas allt är bra!


/Robin snart 22 år. "


Om ni tycker jag överreagerar så kan ni gå och lägga er.
DEN låten av alla låtar? DOM känslorna av alla känslor?
Jag tycker det e grymt coolt.


Kommentarer
Postat av: Snaken

maste saga att jag kanner mig hedrad att fa vara en dock sa liten del i en sa otroligt storskriven blogg, mastesaga att det dock inte kanns alls kul nar denna skribent .. i detta fall inga namn namda..... hoppar pa mi..... eller som beckham utrycker sig "ok om ni vill hoppa pa mig , men jag blir ledsen och tycker de e att hoppa pa min oskyldiga familj (syster). annars vill jag tacka for n bra blogg.

2006-09-09 @ 03:02:48
Postat av: Snaken

Skulle ocksa vilja kommentera dom spanska datorerna... lika snygga som G_nn_r W_jk.

2006-09-09 @ 03:08:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback