Det går aldrig att bli dum igen,hur mycket man än försöker min vän


Idag på lektionen kom vi in på ett sidospår om vad som e lättast....att räkna upp sina bra sidor eller att räkna upp sina bra.
Jag tycker det är självklart,och trodde att även den allmäna åsikten i Sverige var att man har så mycket närmre till att säga sina brister.
Så jag säger det. Och möts av ett gäng fågelholkar som tittar konstigt på mig.
Dom förstod inte alls vad jag menade. Jäkligt märklig upplevelse var det.




Förra helgen var jag på Dubliners vid Norrmalmstorg, och då blev det taxisällskap på kvällen.
Vi sov i stort sett bara ihop. Nu i fredags hamnade jag på samma ställe igen. Och då jobbar samma tjej i inträdet,vilket jag alldeles glömt. Helgen innan var hon inte i tjänst(Cheesy att gå ut på samma ställe man jobbar på?).

Iallafall så tar det några sekunder för båda att placera varandra. Ganska konstigt med tanke på att det bara var en vecka sen vi sågs,men så var det.
Jag och Ludde gör oss klara att ta fram pengar och betala,då hon pekar på mig och säger att jag kan gå in gratis..
Jag är svag för såna här händelser. Balsam för egot.


Det var inte lika tillfredsställande när hon senare på kvällen vänligt men otroligt bestämt tackade nej till en sängfösare,men man kan inte lyckas varje gång.



Min lägenhet ska bli bostadsrätt. Nu gäller det att hålla sig på god fot med pappa tills lånet är säkrat.


Avslutningsvis,en pokerhand som med lite oflyt kunde ha knäckt mig totalt idag;


Blinds 15/30. 9 pers. 1500 i stacken Jag höjer till 100 med AK utg. Får en syn. Flopp K73. Jag betar 275. Han syn. Turn 2. Regnbåge. Här steker jag några sekunder och checkar sen. Ett spel jag gillar och gör vid läge. Han går rakt i fällan och ställer in sina sista 900 och jag synar givetvis. Han visar 56 och har 9% att hitta fyran.....River? 4.

Ville spotta rakt ut men sånt här händer trots allt inte helt sällan så det var bara att borsta av sig skiten. Trist ändå när man får handen precis dit man vill bara för att sen bli utdragen.
Att han ens spelar 56off och sen fiskar på floppen är saker man vänjer sig vid på bp...


Imorgon är vi grönvita! Hejja Bajen!


Kommentarer
Postat av: Kennet

Robban gällande onsdag och din lilla "profetia" i min blogg, vad sägs som att spetsa till drabbningen genom att slänga in en slant? Mest på kul självfallet... återkommer i em...

2007-04-24 @ 10:43:40
Postat av: Pierre

snälla jag hoppas hand history var en engångs företeelse i din blogg. det är faktiskt inte så fett.

2007-04-24 @ 11:48:16
Postat av: Robban

Knetas; Taget. Jag skriver ett lämpligt bet i din blogg strax..

Andreas; Kan inte garantera att det här var sista gången,men vad jag kan lova är att det inte kommer bli lika många som i pajasmickes blogg.

2007-04-24 @ 17:18:34
Postat av: Kennet

Robban, gäller dealen endast onsdagens match eller totalt sett över matchserien? ska vi säga 200 SEK på vilka som går vidare? En lagom summa meningslös peng!

2007-04-24 @ 18:13:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback