Skyll på stjärnorna


Ibland kommer man över böcker som är omöjliga att sluta läsa. Inatt läste jag från den första sidan till den sista,i Jonas Gardells Jenny. Ruggelusiskt bra och hemsk var den. Dom av er som läser borde fixa den.


Det blir kanske väl mycket skolprat för tillfället,men eftersom det är det enda vettiga jag gör,får det vara så.
Idag hade vi muntligt engelskaprov som jag inbillar mig att jag ska ha mvg för. Kanske färgas jag av det faktum att jag satt i en grupp bestående av tre stycken som är allt annat än bra på engelska.
En chilenare bl.a,som skulle prata om filmen Blood Diamond. Jag ansträngde mig till en början för att försöka förstå vad han sa,men när han sa "dajmon" och "hjelp" för sjuttonde gången,fick jag istället börja samla kraft för att inte brista ut i skratt. Fick faktiskt gömma munnen i tröjan ett par gånger.

Det roligaste av allt med skolan är nog ändå till syvende och sist  det jag alltid återkommer till. Tjejer.
I engelskan har jag nu två stycken som jag kommer sjukt bra överens med. Om jag är allvarlig med att försöka se tjejer som vem som helst,så är detta ett drömläge. Ser typ redan fram emot nästa lektion.


Dom senaste två dagarna har jag vid två tillfällen klivit på fel tunnelbana. Det är anmärkningsvärt och händer det snart igen kommer jag börja bli orolig.
Känner sig smådum när man går av och går rakt över perrongen för att vänta in ett tåg åt det rätta hållet...



Ledig tills på måndag. Imorgon bli det,precis som idag,fotboll och öl. Har investerat en hel del nu i att Chelsea ska slå ut liverpool. Finns det någon kosmisk tankekraft överhuvudtaget så ska jag göra vad jag kan imorgon.


Nu gör jag bokslut för idag. Har varit en rakt igenom bra sådan. Förutom att aik tog en högst överjälvigt orättvis seger,men jag är trots allt bara djurgårdare och inte bajare så jag ska inte whina mer om det.


Kommentarer
Postat av: TBS

Jag har inte alls tid att läsa allt du skriver, jag borde ju vara på väg till jobbet.

Skämmes!

2007-04-25 @ 07:54:46
Postat av: Sofia

Hehe, din blogg är lite som Berts dagbok. du vet.

2007-04-26 @ 17:52:54
Postat av: Robban

Haha. Även om jag tar illa upp så tyckte jag det var lite kul..

2007-04-28 @ 04:46:21
Postat av: Sofia

Haha. ja, det är rätt kul. Ta inte illa upp!

2007-05-05 @ 15:41:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback