Morning has broken


Jag vet inte hur många morgnar jag har suttit vaken och tänkt "tänk om jag hade sovit och vaknat nu...vad skönt det vore". Istället,som just precis nu,har jag inte sovit en blund utan istället legat och tittat på en av favoritfilmerna,Rounders. Det är en film som borde kunna få vem som helst med lite halvtaskigt omdöme att bli en speltorsk. Självklart älskar jag den.

Den tog slut nyss och första impulsen var naturligt nog att släcka lampan och somna. Problemet med det är att jag isåfall effektivt ser till att missa utflykten med min syrra+barn till mammas jobb nu på förmiddagen. Och så stark är min längtan efter att träffa mitt knubbiga lilla systerbarn att jag alltså istället värmde blaskigt kaffe och reggade mig på lite pokerturneringar,för att hålla mig vaken.Så nu sitter jag här. Man får ganska stort svängrum när man inte har någon sysselsättning om dagarna. Som det är nu kan jag utan problem lägga upp dagen så att jag träffar familjen och sen ändå har 5-6 timmars ledig tid som jag kan sova på,innan det är dags för hockeymatchen, där man lite hårddraget kan säga att Djurgårns existens avgörs.


I förra inlägget valde jag Queens Love of my life till dagens låt. En låt jag inte hört tidigare men som var en höjdpunkt på den nyinköpta dvdkonserten. Bestämmer mig för att ladda ner den på datan och får bra träffar på sökningen. Glatt överraskande då Morpheus inte alltid levererar. Låten är iaf nere på någon minut och jag gör mig klar för att njuta. Ur högtalarna kommer då en förskräcklig röst som ingen i hela världen kan få till Freddie Mercurys. Och ganska fort hör jag att det dessutom är helt fel låt.
Samma sak inträffade när jag efter schlagern skulle ladda ner Magnus Carlssons Live forever. Nu undrar jag hur det kommer sig att det finns inte bara en felaktig låt utan hundratals med rätt artistnamn och rätt låtnamn men helt fel innehåll? Det är pissigt för nu vet jag inte hur jag ska komma över rätt låtar. Om någon råkar sitta inne på en av eller båda dessa låtar får ni gärna meddela det på msn.





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback