Gå och lägg dig


Har hämtat mig något efter kallduschen,som ni kan läsa om längre ner,och strax ska jag runda av en halvbra dag.
Pappa var här och fixade upp klädhängare,badrumsskåp,spegel,handdukshållare samt lite andra grejer.
Det är snällt av honom och jag uppskattar det men jag kan inte låta bli att börja fundera.
Om jag vore far till en son och jag aldrig någonsin lärt honom hur man gör något praktiskt...är inte tillfällen som dagens då ett guldläge att ta igen lite?
Jag fick på sin höjd skruva i halvklara skruvar.

Enda förklaringen jag kommer fram till är att han gillar att känna sig snäll och duktig och det är bara bra men ändå,det skulle kännas ännu bättre om jag någon gång fick veta hur man borrar ett hål,sticker i en plugg och skruvar upp något på väggen.


Lägenheten är fin nu och jag blir glad när jag ser den.
Imorgon åker jag till mamma ihop med systerns familj.
Var ett tag sedan jag åt hemlagad mat och även om jag inte som många andra kallar mammans mat för världens godaste,utan känslokallt nog föredrar en hamburgare från grillen oftast,så är det bra med ett småsunt inslag ibland.


På tjejfronten intet nytt och egentligen är inget nytt någonstans i mitt liv så jag vet inte riktigt varför jag skriver överhuvudtaget just nu.
Kanske försöker jag ta igen min klena början på detta bloggår.

En liten struntsak har jag dock att komma med.
Som jag nämnt tidigare är det mer eller mindre ett måste för mig att ha åtminstone en tjej att hänga upp allt på som jag gillar att uttrycka det.
Ni förstår säkert vad jag menar men jag vill ändå se om jag kan utveckla det.
Jag vill ha någon tjej att tänka på som jag vet för lite om för att kunna avskriva henne som tänkbar flickvän.
Det är i stort sett det enda kravet för att platsa i denna liga.
Tveklöst ska hon förstås också ha någon sorts koppling till mig.
Scrubs-Elliot i all ära som finns men det e ju inte så att jag innan jag ska sova,i någon seriös form ligger och tänker på hur det vore om vi blev kära.
Inte ofta iaf.

SÅ. Har man klarat dessa kriterier så kan man räkna med att finnas i mitt huvud stundtals.
Hur orimligt det än skulle låta om någon berättade det för dom.
Och just nu har jag en som är på gränsen att kvalificera sig.
Det betyder jättelite med tanke på hur lite det betyder att till och med vara där.
Men läget är kärvt och jag tar till alla grepp jag kan så norrländskan som var ena parten i den tafatta men suveräna pussen,får duga.
Jag har mot all förmodan lyckats hålla mig borta från sms i flera veckor nu och ligger inte ens på minus än!
Så nu i veckan planerar jag att avancera.
Ta nästa steg och kolla om man kan få till en träff.

Större cliffhanger än så har jag inte till er.

Nu kommer jag Anna Gavalda!

Kommentarer
Postat av: Cliff Hanger

Tack som fan för snälla ord på min blogg! :-) Kommer inte ha så mycket tillgång till nätet närmaste veckorna, men jag lägger till din blogg bland favoriterna så får jag kolla här senare.

Postat av: Yv1

Lycka till med norrländskan.
Vet inte hur man skriver med större text, är inte så datorintresserad egentligen... eller ngt.
Trevligt att du gillade bloggen, väldigt snällt :)
Peace Yvette

2007-01-14 @ 21:19:29
URL: http://yv1an.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback