"Här är er barnflicka!"


Här är ansökan som gjorde intryck på en tvåbarnsfamilj i Bromma.
Så på söndag ska jag träffa dom.


"Hej!

Hittade er annons på platsbanken och kände direkt att jag passar bra för detta jobb.
Jag är en 22-årig kille som tidigare jobbat på förskola och med två syskonbarn tillika gudbarn har det även blivit en del barnpassning där..

Att beskriva sig själv är inte det lättaste men skulle man fråga dom som känner mig så är chansen stor att dom skulle säga att jag är en lugn,ärlig kille med en bra känsla för humor.
Jag är även omtänksam och väldigt barnkär av mig.

Mina största intressen är utan tvivel sport,böcker,musik och att skriva.
Jag är en inbiten Djurgådare och hoppas inte detta ställer till problem för någon i familjen =)
Är inte aktiv i någon förening längre men som mest sysslade jag med fyra sporter.
Fotboll,hockey,innebandy och utebandy.
Numera spelar jag fotboll och innebandy på hobbynivå.

Musik är ett stort inslag i min tillvaro. Jag har en cdsamling att vara stolt över och jag lyssnar ständigt på musik,både på datan och i mp3:n.
Spelar inga instrument men har planer på att ta en trumkurs så småningom.
Måste bara repa mig från den salsalektion jag nyligen lämnade halvvägs in i...


Mina närmsta planer framöver är att jobba,helst då med just ett barnflickejobb,och samtidigt gå en skrivkurs på distans.
Ett senare mål är att utbilda mig till journalist och en dröm är att någon gång skriva en bok.


Jag bor tillsammans med en inneboende tjej i Birkastan dit jag precis flyttat ifrån Vasastan.

Hoppas ni finner mig intressant och att jag lyckats förmedla hur kul jag tycker det skulle vara att bli er barnflicka!
Jag vet att jag skulle göra ett pålitligt och bra jobb.


Mer info samt kontaktuppgifter och bild hittar ni i mitt CV som jag bifogat!


Vänliga hälsningar/Robin "


Kommentarer
Postat av: wijken

Asså! SJUKT bra skrivet till familjen. I love you!

2007-01-20 @ 04:30:50
Postat av: Robban

Haha. Vad skulle denna blogg vara utan dina kommentarer? =)
ÄMNAR för övrigt skriva ett par rader om din uppvisning i Köpenhamn.

Wijken är pokerguru för er som inte vet det.
Han drar in lite pengar..

2007-01-20 @ 23:59:15
Postat av: Frida

Barnpojke :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback