Så ska det sägas


Här följer ett par ord från en kompis blogg som han i sin tur tagit från Olle Svalander aka Mats Hårds blogg.



Jag är självömkande typ.
Om jag måste nämna en förmåga som jag är riktigt bra på så är det förmågan att tycka synd om mig själv på ett sätt så att andra blir medvetna om det. Jag har utvecklat detta till en konst.

Att uttrycka missnöje om sin egen person och sitt liv är inte så lätt som du kanske tror. Du kan inte bara gå rakt in i ett samtal och börja klaga, då kommer folk att gå eller försöka byta ämne. Du kan inte heller vräka ur dig din självömkan utan vidare, det är att slösa ditt krut.

5 steg till självömkan
1. använd dramaturgi
2. fokusera på detaljer
3. förstora triviala problem
4. tro på dig själv
5. peka på världens orättvisa




Kommentarer
Postat av: anna

Eeeeh... okej. vi säger så.. det var me rän vad jag visste.

2007-01-16 @ 08:22:54
Postat av: wijken

TILT!

2007-01-18 @ 04:41:13
Postat av: angelica

skicka bilden till dig. Javisst, om herren så önskar :) Puss

2007-01-18 @ 20:03:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback