Bara för pokerintresserade


Spelade precis en $500  sng. Påtagligt nervös kom jag ändå in i det bra och en halvtimme in ledde jag.
Ytterligare en stund senare ledde jag ännu mer. 8 k i stacken. Startstack=2,5k.
Blinds 150/300 då utg limpar in med 3 k i stacken.....resten passar och jag sitter med A4off i BB.
Då utgkillen spelat rätt märkligt betar jag 800. Han syn.
Flopp AT6.....jag check,han check. Turn 4.
Jag betar 800,han går all-in. Han visar AK och jag är en river ifrån att ha 11 k i stacken och i stort sett en säkrad plats i pengarna.
River 6. Båda har tvåpar,han har bättre kicker......
Efter det blev jag skärrad och åkte på någon badbeat till och vips så åkte jag som femma.
Kallsvettig.

Lyckligtvis spelade jag en $100 vid sidan om och den vann jag. Förlorade därmed inte alltför mycket.
Ligger $100 plus idag,och igår eller om det var förrgår så tappade jag det jag skrivit att jag plussat på morgonen.
Alltså noll den dagen....


Jag är inte bitter just nu,men jag är en gnutta irriterad över att jag inte vann $2500 och kunde lägga mig och kolla på Astaire och känna mig jävligt cool och tillfreds.
Är tveksamt om jag vågar mig på att highrolla så här någon mer gång.
Det är iofs en kick,det är det.


Nåja. Nu ska jag tänka på F och ge fan i att mala poker och pengar en stund.


Imorgon ska jag ta mig till bolaget för jag vill dricka öl. Antagligen ensam. Kanske tar jag tjuren vid hornen och ringer Kalle och Kenneth & co och bjuder in mig själv...Mats viskade om eventuell öldrickning.




 


Kommentarer
Postat av: Kennet

Blir det öldrickning ikväll Robban räknar jag med att du infinner dig...Jag anländer till hufvudstaden 19.40. Räknar med att jag borde kunna ha en öl i handen ca 20.14...

2007-03-31 @ 10:56:37
Postat av: TBS

Femhundring? Din toka..

Jag blir kallsvettig när jag vågade mig på en tjuga.

Bra initiativ för övrigt, fortsätt så.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback