Mon dieux


Jag kan lägga en bra dag till handlingarna. Djurgårn vann med 6-0 inför ett fullsatt Stadshagen. Vädret var vårigt och till och med Quirinho var bra. Då vet man att det är något särskilt i luften. Det som gjorde mig mest glad var dock den känslan jag hade under matchen. Jag bryr mig! Har varit orolig över hur motivationen skulle vara i år men det är bara att inse. När Djurgårn spelar påverkas jag. Kände uppriktig plötslig glädje vid målen. I en träningsmatch. Underbart.

I motståndarlaget Enköping gjorde vår vän Mats det bra trots resultatet. Jag kan inte mycket om fotboll egentligen men varje gång jag ser honom förstår till och med jag att han är duktig.
Inte nog med det. Han är en förstklassig kille också. Efter matchen tog vi en fika på Kulturhuset. Hann till och med med lite konst. Inget jag fann någon charm med men Mats verkade nöjd. Det är huvudsaken.

Köpte sen två böcker. Två inbundna. Ett självmål utan dess like av mig. Dom kommer på pocket inom en månad men jag slantade glatt ut 379 friska.
Är relativt nöjd ändå. Erlend Loe - Volvo lastvagnar,och Tomas Engström - Dirty Dancer.
Jag har inte många favoritförfattare men det här är två utav dom.


Imorrn? Imorrn kommer Ludde hem. Jag har två vinare hemma. Lås in era döttrar.


Imorrn är förresten ett ord jag över en tid har stavat med ett R. Detta beroende på att T9-listan i mobilen stavar så. Nu har jag nåtts av nyheten att det är fel så då får man väl försöka rätta sig efter det.

Tänkte ta en immig grogg nu.



Nej det tänkte jag inte. Ville bara skriva det för det låter så gott. Immig grogg..

Kommentarer
Postat av: emil

Jag som alltid skrivit imorrn som imorn, lurigt! Varifrån kommer denna information, källsäkert?

Ska ta mig en öl nu, inte dimmig, men åtminstånde ljummen :)

2007-03-15 @ 00:02:30
Postat av: Robban

Nej det e inte källsäkert någonstans. Källan kallar sig TBS här i bloggen. Han lät dock säker. Svårt att slå upp ett sånt ord också? Finns kanske inget rätt eller fel. Däremot är jag mer eller mindre säker på att det heter åtminstone och itne åtminstånde. Hade du tagit ett par immiga innan?

Postat av: Arneng

Då kan vi slappna av då.. Robban bryr sig!!!!

2007-03-15 @ 01:45:40
Postat av: TBS

I rest my case.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback