Ok


Första lektionen avklarad. Det var jag,tre svenska tjejer,en svensk kille,en japansk kille,en armensk tjej,en eritreansk kille,en gambiansk kille,en turkisk tjej,en estnisk tjej,en tjej som hade swahili som modersmål. Ja det var alla tror jag.

Om jag bara kan få ner min prestationsångest till en hanterbar nivå så ska det gå bra.
Det känns ok. Inte ett Henke Larsson-ok,utan ett ok. Det kunde varit värre,det kunde varit bättre.
Får se hur engelskan känns imorgon. Hoppas på lika dålig uppslutning där. Små klasser är trivsamma klasser.


Sen måste jag skriva ett par rader om att jag ikväll ringde min morbror för första gången på flera år. Man måste träffa honom för att förstå hur han är,men "speciell" täcker en del.
Men jag verkar vara den enda i familjen som kan ha hyfsat bra prat med honom och idag hade vi vårt första semidjupa samtal någonsin.
Han är diagnostiserad som narscisistisk,vilket gör att han inte direkt bombar en med frågor utan mest pratar om sig själv. Men jag lyckades ta han bra och det lät som han var uppriktigt glad över att jag ringde. Vi har nog mer gemensamt än man kan tro om man träffar honom.
Jag borde försöka lära känna honom. Han är trots allt en av få släktingar jag har.

Kommentarer
Postat av: wijken

Hemma och läser blogg. Livet är sig likt igen...

2007-03-20 @ 03:18:12
Postat av: TBS

Du förstår väl att du kommer sopa banan med alla hottentotter?

Kan vara bra för er innerstadsfjun att få lite kulturkrockar ibland.. : )

Postat av: Robban

Wijk; Välkommen hem! Genast blir lunchtid mycket roligare.

Stefan; Skulle inte förvåna mig om jag får någon mental kollaps på proven,och blir överglänst av eritreanen, som på frågan vad meningsuppbyggnad betyder,svarade; - ja men typ...att man bygger meningar liksom kan det vara det?

Och kulturkrockar får jag uppleva varje gång jag träffar dig ju!

2007-03-20 @ 15:51:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback