Pillermissbrukare?


För första gången i mitt liv har jag varit rätt ute i min diagnos gällande mitt hälsotillstånd. Vaknade imorse med en pingisboll i halsen. Gick till läkaren och det visade sig......att jag har halsfluss!
Blev på riktigt glad när jag fick beskedet. En hypokondrikers upprättelse.

Downsidan är att jag missade min första engelskalektion, men jag tog mig iaf till skolan och anmälde mig,så jag inte stryks från kursen.

I hissen kom dagens roligaste också. Vi var fyra för varandra främmande människor. En äldre herre tar bladet från munnen och säger "Är det egentligen upp eller ned man ska trycka på när man väntar på hissen? Är det jag som ska ner eller hissen som ska upp?"
Jag och dom två damerna började skratta och alla var överens om att vi aldrig haft en aning och alltid tryckt på båda knapparna..Det krävs lite ålder för att på ett sånt roligt sätt slänga ur sig en sån sak. Väldigt kul och skönt var det att höra att man inte är ensam.

När jag kom hem,mör och trött,var det dags för mediciner. I tur och ordning; pennicilin(lättstavat ord),lyckopiller,Ipren och till sist....eh....vitaminbrus.

Ge mig något blodtryckssänkande och kalla mig farmor.


Nu ska jag bälga i mig nämnda vitamindryck och sen hoppas att jag inte får hög feber och skit.

Kommentarer
Postat av: mia

du är utmanad! kika in i min blogg för att läsa mer...

sorry. men vad gör man.

Postat av: Anonym

Kunde du inte ha stavat rätt på penicillin iaf då? =)

2007-03-20 @ 19:28:23
URL: http://rapporteramera.blogg.se
Postat av: Robban

Sara; Sara; Bara för att du e apotektönt och kan stava till alla mediciner...Försök stava till det engelska ordet för hålstegedrag. Just det. Mopsa inte.

2007-03-20 @ 23:37:12
Postat av: Sara

ptja.. det kan ju du tala om för mig, du får väl lära dig det på engelskakursen =)

2007-03-20 @ 23:49:28
URL: http://rapporteramera.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback