Ruby Tuesday


Hade jag velat vara pessimistisk, hade jag med lätthet kunna få det till att det känns ensamt att sitta här på morgonkvisten...eh ensam. Medans alla andra är ute jobbar eller pluggar.
Men idag är en bra dag. Det ser ut att vara vår ute. Jag ämnar gå ut och se efter någon gång under dagen.
Jag har sovit en hel natt. Drömde en del oanständigt vilket vi tackar för.

Har precis ätit frukost vilket är något jag slarvar med i stort sett varje dag om året. Mestadels beroende på att jag inte är vaken under det som kan kallas för frukosttimmarna.
Idag var jag det och då blev det kycklingsallad. Tjatade med mig matlåda från kalaset igår...Syrran vet hur man slänger ihop en hyfsat enkel god middag till många personer. Och den funkade alltså även som frukost.
Till denna sallad drack jag en vitaminbrustablett. Apelsin/Lime. Alltid lurar det någon del av mig att känna sig bättre.


Om ett par minuter ska jag gå och hämta mitt kaffe som borde vara klart nu.
Sen ska jag röra om lite i grytan och spela.........poker. Känner på mig att det är ännu en bra dag på gång. Vann $391 igår kväll och om jag bara slutar prata om det nu och inte jinxar skiten,så ska jag kunna gå bra idag med.
Musiken som ska bära fram mig kan mycket väl bli Raymond&Maria.
En del läsare sätter kaffet/juicen/läsken i fel strupe och tänker att jag har dålig musiksmak.
Men det har jag inte. Lundell gillar Raymond&Maria! Han skrev det i sin senaste bok.
Och gillar ni inte Lundell är ni inte värda att tas på allvar ändå. Alltså är Raymond&Maria bra musik när allt kommer omkring.


Och just det. Innan kaffepokern inleds,ska jag googla efter var jag lättast och billigast hittar obh nordicas kaffebrygg i chilliserien. Den är röd och skitsnygg,och även om jag hyser vissa nostalgiska känslor för min nuvarande vita budgetbrygg,är det ett lätt val.
Ahh....bara att prata om shopping gör en glad. Härligt.


ps. Heja Luleå!

Kommentarer
Postat av: TBS

I filmen Cildren och Men fanns en helt underbar verison av låten Ruby Tuesday - återkommer.

2007-03-13 @ 21:47:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback