Skogräns vad är det


Vaken den här tiden med en relativt stabil natts sömn i ryggen. När hände det senast? Min fastighetsskötare har precis varit här och fixat min dörr som jag hade sönder när jag olyckligt låste mig ute ur mitt eget vadagsrum för någon vecka sen. Jag hade varit tacksam och glad om det inte varit för det vanliga problemet.  Redan på lunartiden handlade ett par dagböcker om samma skit. DOM GÅR IN MED SKOR PÅ SIG. Jag hatar att dom gör det och jag hatar ännu mer att jag inte säger till. Idag hade den syltryggen av allt att döma även trampat i hundskit innan han kom till mig.
Hur tänker han? Hur tänker jag? Som en liten prostituerad stod jag och svabbade golvet efter att han gått.

Men jag hade inte varit den jag är om jag låtit detta tilta mig. Har gått kallt sen senaste uttaget så nu gäller det att hitta in på vinnarspåret igen. Nu ska vinnas pengar av morgontrötta fiskar!


ps; Har jag nämnt att min Ipod kommer i eftermiddag?

Kommentarer
Postat av: emil

Om du visste hur grisigt vissa folk har det hemma hos sig skulle du inte vilja kliva in utan skor! Så var det när jag jobbade, skrämmande i många fall...

2007-03-09 @ 11:37:05
Postat av: Quirinho

Va? Ska du få ipod?

2007-03-09 @ 13:33:04
Postat av: Robban

Emil; Nu är du ute och cyklar. Jag hör vad du säger,men om man är i ett hem man bedömer som ganska rent så finns det ju inget som hindrar en från att ta av sig skorna?

Postat av: emil

Varför chansa?

Dessutom handlar det inte bara om smutsa ner eller inte.

Det finns även en rättslig aspekt på det hela som berör försäkringsfrågor. Skadar man sig på fötterna utan godkända arbetsskor så gäller inte försäkring mm fullt ut.

2007-03-09 @ 17:19:27
Postat av: TBS

Snart, snart, har jag tillräckligt med poäng för att beställa hem EN KORTLEK!

Budar dom den också, tro?

2007-03-09 @ 19:21:56
Postat av: Robban

Emil; Rättslig aspekt my ass när det handlar om att fixa ett lås en meter innanför dörrmattan. Jag kommer aldrig tycka det är okej. Särskilt inte när han inte frågar ens utan bara klampar in.

Stefan; Testa! =)

2007-03-09 @ 19:50:17
URL: http://lava.blogg.se
Postat av: s

Hej! Har dokumenterat vårt lilla msn samtal på bloggen nu haha.
Hantverkare och fastighetsskötare är respektlösa grisar. Men jag skulle nog också hor-svabba som du istället för att säga till. Vilken oärlig liten jävel man är.

2007-03-12 @ 00:09:18
URL: http://personligasofias.blogg.se
Postat av: TBS

Nu har jag fått ihop till en kortlek, stort.
Tror dock jag avvaktar.
har du kikat på King of the Hill-turneringen på bestpoker? Ett bra sätt att slå ihjäl typ 12 timmar..

2007-03-12 @ 06:58:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback