Såld


För ett par veckor sen impulshandlade jag en bok,i en mataffär. Såld hette den. Det är en sann historia om en ung rysk tjej som blir sexslav. Först i Litauen och sen i Sverige. Det är förmodligen det gräsligaste jag någonsin läst. Började igår natt och var klar några timmar senare. Efteråt kände jag att jag ville söka upp henne och på något jävla sätt bidra till att hon blir normal igen. Jag kände också för att tortera dom män som låg bakom hennes tillfångatagande. Sundare vore kanske att på något sätt bli aktiv i att förhindra sånt här. Som alltid när man tar del av så här störda händelser, så känner man sig så futtig som går omkring och gnäller över att tunnelbanan är sen,eller att Djurgårn förlorat,eller att sovkuddarna inte är tillräckligt svala. Tyvärr glömmer man ganska fort. Annars kanske man hade tvingats vakna upp och bidra på något litet sätt. Tycker fortfarande det är helt overkligt hur någon människa kan göra såna saker som dom gjorde mot henne. Det går inte att förstå.


I mitt eget oväsentliga liv går det ganska bra. Det vanliga,men just nu gillar jag det vanliga. Nu ska jag läsa något glatt eller titta på något glatt,och sen sova.

Kommentarer
Postat av: wijken

...och sen onanera. Du kan säga det, alla vet..

2007-06-01 @ 03:57:38
Postat av: Robban

Som sagt. Säger sig självt.

2007-06-01 @ 12:09:06
Postat av: TBS

Vad ironiskt det blir när du själv är en storkonsument..

Postat av: Robban

Jag går bara till...frigående tjejer.

2007-06-01 @ 23:31:07
Postat av: mia

hoho min mamma läste den där boken. hon satt och mumlade ungefär samma saker "det här är det gräsligaste jag läst". så jag är nu officiellt rädd för den där boken. men jag undrar fortfarande om den är bra?

2007-06-02 @ 11:58:54
URL: http://mips.blogg.se
Postat av: Robban

Mia; Jag läste ut den i ett sträck så jo den var sjukt välsrkiven och spännande. Men hemsk.

2007-06-02 @ 22:54:12
Postat av: TBS

Om du får tillbaka din parfym-bok och roses-dvd kanske
vi kan komma överrens? : )

2007-06-03 @ 10:59:34
URL: http://beautifuls.blogg.se/
Postat av: Fröken enköping

Okej - hata mig inte nu,läste ut den där boken för bara några dagar sen (en tjej på jobbet tyckte precis som du att den var grymt bra osv) MEN jag måste tyvärr säga emot.
Alltså, känns det inte som du läst samma sak fyrahundra gånger förut?
och jag menar på intet sätt att försöka ta bort hemskheten i Nataschas eller de andras vidriga upplevelser, men - nej.
Tycker hon kunde gjort något mer av boken.
Må gott annars - det var länge sen sist!

2007-06-26 @ 22:59:02
URL: http://lindaslager.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback