Ensam Hemma


Idag flyttade min inneboende sen 20 månader tillbaks ut. Därför fick jag ge mig ut och handla olika saker till hemmet som hon har tagit med sig. Det var en klar Macaulay Culkin-vibe över det hela. Gick med tumvantar och mössa med två stora kassar i händerna,tillbaks över Fridhemsbron i kylan mot hemmet. Alla andra är ute och handlar julklappar,medans jag däremot lyxshoppar till ingen annan än mig själv. Ett designat diskställ,en fräsch kaffeburk,ett par paradisiska duntofflor,en gästhandduk samt ett par korgar till badrummet.
Känner mig tillfreds med det. Har mått bättre än på länge idag även om det alltid är lika obehagligt att skriva.


image37



Var ute igår med Matte och Ludde. Runt kl 2 ville vi till Spy Bar. Så vi gick dit. Vid entrén står det omkring 20 pers i en oordnad kö. Vi står vid repet och väntar på att bli insläppta. En sliskig gubbe i pälsmössa står och pekar på dom personer han vill ha in på stället. Vakterna följer hans order. Alla som glatt gick förbi oss och in var antingen tjejer,eller killar som kände vakterna. Kvar stod vi och undrade varför ingen av dom andra statisterna säger något. När vi frågar ena vakten vad som står på svarar han att här på Spy Bar har vi inget kösystem. Ring polisen om ni vill. Men varför släpper du in folk bakom oss undrar vi....Som sagt vi har inget kösystem. Ska jag släppa in er istället? Är ni mer värda än dom?

Det var helt bisarrt och hade jag haft tillgång till ett vapen hade jag skjutit honom. Jag har full förståelse för dom som har flippat ur och gjort sådana saker. Jag antar att dom har lagen på sin sida för det här har ju varit uppe för debatt i många år,men det måste kunna gå att påverka. Vet inte hur man går till väga men det går liksom inte att köpa att det fungerar så. Även idag i nyktert tillstånd känner jag att jag skulle vilja misshandla och spotta på den där vakten i den rullade mössan. Anser att han är precis lika skyldig som ägaren som har bestämt policyn.


Nu blir det fotboll och kaffe.




Kommentarer
Postat av: wijken

Det som är ännu mer sjukt är att du med största sannolikehet kommer gå dit igen? Har jag rätt?

2007-11-11 @ 18:29:13
Postat av: KS

Wijken, det sjukaste är att Robban, Ludde och Matte inte tillhörde dem i kön som blev handplockade av vakten? Vad faan tänkte han med?

2007-11-11 @ 18:42:48
Postat av: wijken

KS, du har helt rätt! JAg förstår att dom kanske inte vill släppa in Ludde och Matte men hur fan tänker dom när dom nekar Robban. Snacka om att Spy Bar skjuter sig själva i foten när dom nonchar Robban...Om jag ska vara ärlig tycker jag mer synd om tjejerna på stället som blev blåsta på detta sexpaket än själva Spy Bar.

2007-11-11 @ 19:45:38
Postat av: TBS

Kommer och besiktigar inköpen, torsdag efter jobbet till 17.50?

Ha gärna en guinness hemma.

Tack.

Bloggen lever igen, tror jag.

Postat av: TBS

På Pub Fridhem plockar dom inte ut någon ur kön sådär, testa..

2007-11-17 @ 13:55:55
URL: http://beautifuls.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback