Three to tango


På tisdag fyller jag 23. Det som hänt det senaste året är mycket rent ekonomiskt. Det och att jag trots allt tog två ämnen på komvux. Och drog till Gotland....Jämfört med tidigare årgånger har jag jobbat på bra 07.
Det största minuset är att jag i dagsläget dras med än större fysiska frågetecken än vanligt. Tabletterna verkar inte hjälpa ett smack och då jag inte verkar vara kapabel att lägga om sömn och kost så blir det nog en återträff med farbror doktorn. Så får dom göra nån sån där tittgrej i maggen. Sen får dom säga vad som e fel.

Gårdagens händelse med vakterna är väl en grej som man borde blogga om om man har en blogg. Men jag vet inte. Har inte försökt analysera mitt beteende så mycket. Sant är väl att jag inte är i balans riktigt. Och att jag hade druckit. Men inte så mycket. Det ska ändå en del till för att spotta på en vakt. Inte riktigt likt mig måste man ändå säga,trots ett dokumenterat dåligt ölsinne stundtals.
Får se om jag ger familjen the naked truth på tisdag,när frågorna om min haka kommer. Vad har hänt?
Antagligen säger jag exakt som det är. Så blir syrran arg,syrrans pojkvän kommer gå igång på temat vakthat,pappa kommer inte bry sig nämnvärt,brorsan kommer låtsas vara orolig,mamma kommer bli ledsen och förfärad.

Kommer kännas obekvämt att gå på förhör. Ska nog ringa någon kunnig och fråga vilken taktik man bör lägga upp. Om man ska neka till spottloskan eller ej är väl knäckfrågan.

Djurgårn går för guld men dels tror jag inte dom grejar det och dels e jag inne i en sån där fas igen när jag tvekar på hur mkt jag egentligen bryr mig.
Skulle hellre kolla på Three to tango,med en söt smart tjej.

En sån ska jag träffa i veckan. Av alla dom dejter jag utlovat här i bloggen har ungefär en åttondel verkligen blivit av,men den här är bestämd. Nackdelen med henne är att jag inte förstår vad hon säger. Hon har dialekt. Trots det har vi träffats ganska många gånger även om det var ett tag sen. Vi har åkt go-kart,spelat curling,shoppat,hållt händer,kramats,druckit vin,kollat på film,sovit ihop.

Hon ska jobba i Sydafrika ett år snart. Antar att det borde borga för en kravlös träff men risken e att jag eldar igång just för att jag vet att hon ska iväg....Ogrundat.


Läste ni om den där turistbussen som blev stulen? En svenskhyrd buss blev snodd i Europa nånstans. Med resenärernas packning i. Ett par veckor senare dök bussen upp. Vandaliserad och förstörd men med alla väskor kvar. Vet ni vad en av dom svenska resenärerna sa angående detta?

"Då kom tårarna."

Stanna upp och ta till er det.

"Då kom tårarna".


Är inte det att ta i? En gnutta?

Är man inte helt körd i huvudet om man reagerar på ett sånt sätt och sen dessutom står för det offentligt,ja nästan är stolt över det.


Sjukare än att spotta på en vakt?


Min blodsbroder Wijk pratar allt oftare om hur less han är på att försörja sig på pokern. Det går utöver hans flickvän i form av ett ojämnt humör,det ger en dåliga rutiner,man träffar inga folk och så vidare. Han vill börja jobba,pugga eller komma på en bra affärsidé. Någonting. I början av hans prat ursäktade jag mig tyst med att han spelat mkt längre än mig. At jag kan ha det så här ett tag till. Men ska jag lyssna ordentligt så har han ju rätt. Hur mycket jag än vill må bra av det så gör man nog inte det. Får se om han lyckas göra en förändring och om jag isåfall kan bli inspirerad av det. Det vore bra.


Nu ska jag göra iordning två toasts. Till det blir det cola. Efterkväljningarna är av nån anledning mer lätthanterliga på natten.

Imorgon ska jag ringa Folksam försäkringar samt Acer Computer Sweden. Upp före 17 SKA jag!

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Grattis i förskott!

Postat av: K

Gastronomi heter det tror ja, när dom skickar ner ett filmteam i buken.
Gällande förhöret finns sverigescenen med länken Rättshjälp / Polis.. Kanske kan skumma igenom det.
Tack för mig

2007-10-01 @ 16:25:05
Postat av: wijken

Äntligen en sån där klockren blogg igen...det var ett tag sedan.

2007-10-01 @ 16:35:37
Postat av: Robban

K; Har inte gastronomi med matlagning att göra? Artoskopi eller nåt kanske...Fuck it. Vi vet vad det går ut på iaf...=)
Wijk; 50/50 om du e ironisk eller inte.

2007-10-01 @ 19:45:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback