Nyheter


Läste ni om den 11-åriga svenska flickan som dog i Thailand? Efter att ha kommit i kontakt med en manet i havet. Med tanke på vilka nyheter man matas med dag efter dag blir man lätt avtrubbad men det här var för sorgligt och sjukt. Föräldrarna hade precis gift sig på nån strand därnere och det fanns även en ett år äldre storasyster som,naturligtvis,var bästa kompis med lillasyster. Dom badar och sen efter någon minut är lillasystern död.

När jag mått lite illa ett tag så tog andra tankar vid. Hur folk klarar av vissa grejer. Som i det här fallet.
HUR förmår man sig,som förälder, ha en minnesstund SAMMA KVÄLL?
HUR förmår man sig,som förälder, ge sakliga svar ett par dagar efteråt till en journalist?
HUR klarar man av att,som förälder, sätta sig på ett plan ett par dagar senare?

Jag är hundra procent säker på att jag i motsvarande situation hade legat i en pöl av diverse kroppsvätskor och bara blivit knäpp helt enkelt. På med tvångströja och gg.
Jag fattar verkligen inte hur det går till.....Självklart var dom i svår chock men jag har så svårt att se mig själv inte totaldö i den situationen.

Jag har säkert missat något men obegripligt och tragiskt var det där iaf. Hoppas det finns nån mening med det på ett oförklarligt sätt.

Kommentarer
Postat av: Gutt

Det e fint att du bryr dig. Vakna upp snart och kom på msn även om jag tror jag får vänta ett bra tag innan det händer.. (Ville mest kommentera)

2008-04-07 @ 11:16:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback