Alphyra


Ännu en helg har passerat revy. Fredagen blev dyngsur som sagt. På förmiddagen var det dags för rättegång och med mig som moraliskt stöd hade jag Ludde. Det tog inte mer än en kvart innan domen föll; 2500 kr i dagsböter. Kändes mycket men jag ska nog vara nöjd ändå.
På kvällen gick vi ut. Lite för mkt rom&cola gjorde att jag gick ner mig i en Schweiziska vid namn Nadine. Hon gick inte ner sig i mig. Jag blev en riktig hund och visade med eftertryck hur skör jag kan vara. Osannolikt lite James Bond var det över mitt agerande den kvällen.

Lördagen blev till sist Melodifestival hos syrran och det var piss rakt igenom. Inte ens ett schlagerhomo som jag hade kul.
Sov sen i Högdalen och på söndagen blev det fotbollshäng här hemma med grabbarna. En ganska bra helg trots allt får man säga att det var. Deppet glöms bort för en stund och det tackar vi för. För att göra även veckodagarna bättre funderar jag på att återigen göra ett försök att hitta en bra psykolog. Kan inte gå runt och må såhär. Det plus vår plus komvux kanske kan bli bra.


Smågrejer;

Jag har en ganska kraftig fobi för offentliga duschar. Drömde om det inatt vilket inte e helt ovanligt. Är det en riktig mardröm slutar det med att jag tappar balansen och halkar runt på det avskyvärda golvet. Kryper lite i mig nu bara jag tänker på det. Just fötterna är värst,men även att nudda saker med händerna är obehagligt.


James i Spin City är helt underbar. Roligast av alla sitcomskaraktärer.


Böcker är sexigt. Folk som läser böcker.


Jag funderar på att köpa ett akvarium. Ett stort storslaget sådant.


Det har jag funderat på i tre år.


Nu ska jag titta på fan-tv och sen sova.


Kommentarer
Postat av: BeautifulS

Skippa fiskarna, tar för mycket tid och jobb att hålla det i trim.

Du kan få en katt om det prompt ska vara något..

Postat av: K

Skaffar du katt säger jag upp kontakten med dig. Skaffar du fiskar kan jag hjälpa dig med detta. Det vore ballt med ett gäng gäddor.
Rättelse i rubriken: Alphyra heter nuförtiden Payzone.
Kan absolut hålla med om att James är GÖÖR-kul. Speciellt när han ska strippa till sexig musik men har råkat spela över bandet med banjomusik. Sjukt kul.
Libanesiskt i veckan?

2008-02-12 @ 10:14:16
URL: http://highvalley.blogg.se
Postat av: Robban

S; Katter är djävulens påfund. Åtminstone deras päls.

K; Libanesiskt och hockey på torsdag blir excellent.

2008-02-12 @ 15:24:08
Postat av: K

Vi kör på det!

2008-02-12 @ 19:12:26
Postat av: Jonna

Först och främst, Katter är verkligen satans påfund!!!

Sen måste jag bara hålla med dig om det där med offentliga dischar. Det är något med golvet som gör det sjukt äckligt. Efter varje offentlig dusch vill jag bara sätta mig ner och riva undersidan av fötterna med ett rivjärn. Så jag får bort den där äckliga känslan.

2008-02-12 @ 20:03:09
URL: http://jonnanoblin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback