Ångest


Jag skriver alldeles för lite om ångest i den här bloggen. Jag har ångest väldigt ofta. Som just nu t.ex har jag andan i halsen och vill bara sova men inte ens det går. Ångest. Jag får skylla mig själv som lever som jag gör,men det är väldigt svårt att förändra ska ni veta. Det finns egentligen ingenting jag kan göra åt det här just nu. Om det finns något så har jag fortfarande efter alla år inte lyckats komma på det. Man får sitta här och vara ett ångestpaket och vänta tills det känns bättre. En promenad låter bra på papperet men det känns i stort sett omöjligt att orka. Jag undrar vad som skulle hända om jag hamnade i någon sorts nödsituation där det vore bra om jag hade lite energi över till att exempelvis rädda någon ur ett brinnande hus eller något sådant. Man skulle säkert få krafterna från ovan men det känns inte helt solklart. Ångest har jag. Svårt att andas,yr och ett väldigt illamående. Jag skulle behöva sällskap här nu. Ett bra sällskap som gjorde att jag blev distraherad. Enda potentaten är Peter Sellers och Rosa Pantern men jag vet inte om jag klarar av att fokusera tillräckligt. Vad ska jag göra? Någon kunnig inom området som har ett förslag?

Kommentarer
Postat av: KS

Jag tror på det där med promenad ändå. I med iPoden, mössa på och beta av ett par kvarter...
Vet att det låter simpelt men jag kör alltid på den metoden...brukar funka bra för mig!

2008-02-04 @ 20:53:15
Postat av: wijken

Jag har sällan ångest och jag tar sällan promenader så skippa det KS säger... :D

Bra bloggform nu...

2008-02-05 @ 00:13:10
Postat av: BeautifulS

Skaffa ett jobb!

Stadshagen på lördag, får se om jag dyker upp, blir med damsällskap, i vagnen, isf.

Postat av: K

Jag e ledig på fredag och kommer agera kameraman på rättegången! tid,plats,matsäck?

2008-02-05 @ 17:55:50
Postat av: K

Ang inlägget: Kan hålla med Stefan där. Högdalens portar står ju självklart alltid öppna oxå. Tyvär kan jag nog inte agera eldvakt denna vecka då jag har otroligt mycket att stå i. Oj jävlar nu är bullarna klara. Hare

2008-02-05 @ 20:31:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback