Söderort


Helgen tillbringades söder om söder.
Fredag,kort och öl hos Mr D i Farsta. Upphämtad av en småfull syster i taxi runt 3 på natten. Sov hos syster med familj.

Lördag,syskonhäng till 18 då jag drog till Högdalen. Där väntade K och K i en bil som tog oss till Sköndal. Två timmar senare bar det återigen av. Till Gubbängen med Mr D och Mr A. Hem till Mr W. Senare kom också Mr J. Gurka och öl stod på menyn. Somnade i W:s säng kl 6 på morgonen.

Söndag,för första gången sen flytten från villan år 2000,vaknade jag alltså upp i gamla Gubbis. Blev en sväng till centrum men nostalgibarometern var sval. Efter en misslyckad tipslördag stack jag till bror med familj. Fick middag. Drog tillbaka till Högdalen. Fika med K,M och K. Taxi hem vid 22. Stupade i säng efter en taxifärd som bäst beskrivs som en panikattack 4 av 10 ungefär. Mådde inte bra.

Bättre stod det till när telefonen ringde 8.40 imorse. Wijk hade vunnit ännu en söndagsturre och bjöd nu på Centralbad. Frukost,bubbelkopp och Gurka till kl 13. Sen sa vi hejdå och jag tog en promenad hem. Passade på att köpa en stekpanna,stora dricksglas samt Rosa Panternboxen på Åhléns. Med Peter Sellers. Visste inte att det hade gjorts fyra filmer. Har bara sett en.


Under besöket hos brorsan hann jag uppleva hur det känns när man lyckas med något. Deras scroller på touchpadmusen hade slutat fungera. Jag satte mig ner och gick på vinst eller förlust in på dell.se och letade upp rätt drivrutin. En omstart senare och vips allt fungerade. Lite har man lärt sig av kunniga kompisar(Emil). Blev väldigt förvånad att det lyckades men tror brorsan blev lite impregnerad.


På onsdag blir det besök hos optikern. Lyckades med konststycket att trampa sönder mina glasögonen i torsdags,så nu gör jag eventuellt slag i saken och ordnar linser.

Fredag = rättegång. Känns ganska lugnt än så länge men blir säkert en aning nervös när det närmar sig.

Sen lutar det åt Köpenhamn om ett par veckor. Skulle kunna bli hur kul som helst.


Dagens låt är fortfarande 3:am med Kleerup&Bergman. Vi säger så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback