Januari börjar året...


Slog på Love Actually igår natt. Fem minuter tog det innan första tårarna kom. Galet bra och rolig film. Sen läste jag ut boken om killen i det bolivianska fängelset. Nu har jag bara slutet på Lundelltrilogin kvar,sen väntar jag på en Loe och en Baldacci från Bokus. Kul att ha hittat läsformen igen.


I övrigt stiltje. 8 februari är det dags att ta konsekvenserna av Spottloskan vid Odenplan. Upp i rätten med mig!
Sen 17 mars komvux. Det är dom enda två stolpar jag har framöver. Och jag varken trivs eller mår dåligt just nu tror jag.


Hade jag haft lunarelden kvar i mig hade jag skrivit ett långt stycke om att det ibland måste vara skönt att vara tjej. Att slippa den jargong som alla(?) killar får leva med från första klass till......döden? Och istället bli ombomullad med snälla ord titt som tätt från ens vänner. Det hade jag skrivit om men jag har tappat kraften. För stunden åtminstone. Dessutom e jag nog hellre kille ändå trots allt.

Nu ska jag göra två toasts och dricka äppeldricka till det. Sen blir det poker-tv-bok.


Kommentarer
Postat av: Micke

Kan man få veta lite mer om killen o fängelset, läste 2-3 sidor ur den från en tidning, värd att köpa?..

De e tur för alla tjejer att dom e så dumma att dom inte hajar att alla snälla ord från vänner bara är falska o äckliga..Kille FTW

2008-01-15 @ 01:41:19
Postat av: Robban

Jag tyckte boken var grymt bra och jag har en känsla av att många inslag skulle falla dig i smaken också...=)

Och ja. Jag vet. Försökte vara öppensinnad och lalala,eller kanske snarare åt martyrhållet,vet ej, men....i slutändan så är det ju som du säger.

2008-01-15 @ 04:16:56
Postat av: TBS

Det finns absolut ingenting värre än "grabbig" jargong.

Bra där!

/fi

2008-01-15 @ 06:22:54
Postat av: KS

Med tanke på att du utan problem erkänner att du grinar till Love Actually så måste du blivit utsatt för vidrig "grabb jargong" i dina dagar och absolut inte vill uppleva det igen...

2008-01-15 @ 18:39:40
Postat av: wijken

Glöm ej Garden State, 5 nötter av 5 möjliga.

2008-01-15 @ 19:20:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback