Korkat


Jag skrev förut om hur bra den här Biståndsknappen är när man ska panta burkar. Men det finns en nackdel. Om pantningen är det enda ärende du har på Konsum,blir det genast problem vid kassan. Jag kan ju inte bara gå igenom och ut. Snatterinojjan blir för jobbig att bära. Pantar man på vanligt sätt har man ett kvitto att lämna in,men det har du inte nu. Därför slutade det sist med att jag köpte en rakhyvel för 79 spänn,som jag inte ens behöver. Jag betalar alltså 79 kr för att få skänka bort 30-40.



Idag har jag diskat och putsat fönstrena. Det senare är första gången sen jag flyttade in för ett drygt år sen. Jag gjorde det för att försöka få igång mig själv. Allt står mig upp i halsen just nu. Somnar med ångest,vaknar med ångest. Igår var jag inne på platsbanken.se och tittade runt efter ströjobb. Det optimala vore att dela ut tidningar. 2 h om dagen ungefär och det ska vara någonstans här i närheten. Då skulle jag få en liten rutin plus luft plus motion. Men dom flesta extrajobb ligger på 4 h och då kände jag mig stressad och stängde ner fönstret. Men har någon av er tips på ett soft deltidsjobb så får ni gärna meddela mig. Jag måste.



Nu antar jag att det blir kaffe och poker.


Kommentarer
Postat av: Anonym

vi tar oss gärna an en trevlig prao-elev! kan du börja på lördag?!

2008-01-29 @ 17:39:25
Postat av: tove

//tove

2008-01-29 @ 17:39:53
Postat av: Jonna

Hahah klockrent ang. pantningen.

Postat av: BeautifulS

George Costanza skulle vara stolt över inlägget om pantningen.

2008-01-29 @ 23:34:44
URL: http://beautifuls.blogg.se
Postat av: wijken

Varför putsade du fönstren för? Dom var ju redan rena...

Jaja, jag hoppas iaf att du inte bytte ut dina persienner för dom e på tok för snygga för att slängas.

2008-01-30 @ 08:31:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback