Maria kom tillbaka


I kölvattnet av nyårsfrossan kom en än skevare dygnshållning. Har legat och läst på Lundellbiografin,men det ända det förde med sig var ett sug efter att lyssna på nämnda artists skivor. Så nu sitter jag här med en trippelcd som jag inte riktigt lyssnat på förut. Till det hade jag tänkt mig poker men folk runtom i världen verkar inte vara med på noterna. Inte många online. Med lite tur får jag igång en turnering eller två iaf.


Som tolettlektyr just nu har jag Fredrik Virtanens bloggbok,som jag redan läst en gång. I ett avsnitt skriver han om hur en flirt/dejt kallar honom för Vännen i ett sms. Hans slutsats är att det antingen betyder "OBS vi är bara vänner" eller så är det väldigt djupt och snart giftermål på gång. Avslutningsvis rundar han av med att det egentligen bara borde vara 70-åringar som uttrycker sig på ett sånt sätt. Men det är det inte,för på julafton medans jag satt på tåget till mamma,slängde jag iväg ett sms till en sån här flirt. En tjej som jag träffade i höstas och som jag nog vill träffa igen. Och hon kallade mig för vännen. Högst ocharmigt tyckte jag då och gör nog så fortfarande. Jag skulle aldrig någonsin kunna formulera mig så.  Får lita till Opposites attract.

Nu kom en turnering igång. Kanske återkommer om en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback