Silver


Har fan tårar i ögat efter jvmknäcken som precis kom. Längesen jag blev så berörd av en hockeymatch,eller av nånting egentligen. Inte ens Djurgårn tidigare idag(som iofs var grymt) kom i närheten. Nåväl. Jag e nog inte den svensk som lider mest av denna suddenförlust så..Kom över det.


Fan. Orättvist orättvist.



Hursomhelst. Åkte taxi ikväll och som det vanligtvis är var chauffören av utländsk härkomst. Vi började prata arbete och efter ett tag tyckte jag  det kändes relevant att säga att jag inte jobbar. Utan spelar poker. Meningarna direkt efteråt framkommer det att han är muslim,och muslimer känns ofta ganska fanatiska,både på gott och ont,så han mumlar iväg en mening om att alkohol och spel är satans verk. Och då menade han verkligen Satan himself. Inte som i något svennigt uttryck. Kände mig inte dum för det utan blev sugen på att debattera lite,och då även säga att jag förstår dom bra sidorna med hans religion. Men pga språkförbistringar och tidsbrist hann jag inte säga mycket mer än att jag tycker dom är lite väl fanatiska med saker och ting. En rolig kvart var det iaf och när jag klev av fick jag något häfte döpt till "Upptäck Islam". Får se om jag kommer läsa den.


Nu blir det snart natt för mig. Är underbart sömnig och känner en nästan pervers njutning över att inte vara på väg till krogen vid det här laget. En ny tid är här. Salut. hejdå.




Kommentarer
Postat av: TBS

Läs den och återkom, känns som glödhett bloggmaterial!

Jag har koranen hemma, (på riktigt) om du vill fortsätta ditt nya liv..

2008-01-06 @ 12:15:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback