Twinkle twinkle


Hade aldrig sett en sekund av Stjärnorna på Slottet innan Mats började prata om det för ett tag sen. Så jag började mata avsnitt på svt.se och jag måste säga att det är ett jävla dunderprogram. Visst är det nästan uteslutande gubbhumor,som i många avseenden är väldigt nördig,men......ändå. Dom verkar ha så kul. Och alla är bra på att uttrycka sig. Dom smattrar iväg meningar som man själv skulle ha skrivit ner för att inte glömma bort, om man själv sagt dom. Detta gör dom hela tiden.

Britt Ekland skulle ju vara ganska lätt att hata om man bestämde sig för det. Finns många lätta mål att sikta in sig på hos henne,men jag försökte ändå se det coola i att hon inte bryr sig om vad folk tycker.

Peter Stormare är helskum. Banal och fånig stundtals,för att sen bli sympatisk och störtskön.

Jan Malmsjö visste jag inget alls om innan men om jag är som honom när jag e 75 kommer jag ändå vara halvnöjd.

Arja hade jag mest svårt för men hon funkade väl.

Och Härenstam. Även här finns massa grejer man skulle kunna störa sig på men,om jag får bli en aning patetisk nu,så kanske det var just därför jag gilllade honom och dom andra. Att man fick se fler sidor hos folk än i t.ex ett Big Brotherhus.


Det här programmet och På spåret är nog två program som många i min ålder direkt avfärdar som gaggiga men jag har inga problem att erkänna att jag gillar det. Och ändå fick jag bara 23,9 i något ålderstest som jag gjorde igår.


Nej fler såna program istället för all smörja som går.



Spelade ikväll Sunday Million efter en stunds överläggande med mig själv om huruvida orken fanns eller inte. 3 min innan start reggade jag mig. 5 timmar senare åkte jag som typ 350:a av 7000. Plussade $500 för besväret men det är,tyvärr,något man inte bryr sig ett smack om. Det skulle ingen av er ha gjort i samma situation. Man är helt tom. Men efter ett par minuter var det ganska lugnt. Har plussat bra ikväll och ska inte vara bitter. Men en mille hade ju alltid varit en mille. Nästa gång då jävlar....


Nu ska jag nog sitta kvar och kolla på en kille jag har 10% på på ett eventuellt finalbord. Vinner han blir det nog en frukost på Strand. Adjö.

Kommentarer
Postat av: BeautifulS

På spåret, mjukisbyxor, en lagom kyld ale.

Det är livskvalitet.

Postat av: Jonna

jag tror jag älskar dig :) nä men jag trodde inte det var någon annan än jag som är under 45 som gillar stjärnorna på slottet och på spåret. Gubbhumor när det är som bäst!!

2008-01-22 @ 20:52:56
URL: http://jonnanoblin.blogg.se
Postat av: mp

svt.se e dåålig..

2008-01-22 @ 22:46:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback