Dick Axelsson


Natten innan gårdagens hockeymatch på Hovet drömde jag om hockey. Visserligen mötte vi Färjestad och visserligen hade vi Mats Sundin i laget,men.......Dick Axelsson gjorde 1-0.
Det gjorde han om ett par timmar senare på riktig is. Är jag den nya Saida?

Matchen i sig var fruktansvärt rolig. Blir mest fånigt när man ska ge sig in på å beskriva stämningar så jag ska inte göra det,mer än att säga att det var galet. Och att långsidorna blev rena rama klacksektionerna under sista perioden.

Enda orosmolnet jag hade efter matchen var varför pappa inte längre reser sig upp vid mål. Jag förstår det inte.
Det ska vara en reflexmässig handling. Han blir 85 år i mina ögon.


På kvällen följde ännu en megablöt utgång. En riktigt rolig en men fortfarande inte fri från jidder. 10 minuter innan stängning blir jag hämtad på dansgolvet och utkastad. Det hade jag svårt att ta så fortsatte tjafsa utanför. Bara tur att jag slapp undan lindrigt. Jag måste ta mig i kragen och inse att det är ett barnsligt beteende.


Hela dagen idag har jag mått skräp. Nya tag imorn då vinst i Linköping står på menyn. Krockar med första mattelektionen vilke inte är så jävla bra. Men det får gå. Blir en sjukanmälan och sen försöka ta mig dit nästa gång.


Tillägg; Igår sänkte jag temperaturen i min kyl till 4+. Det är det bästa jag har gjort. All dricka blir oändligt mycket godare när den e snudd på iskall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback