Konungens Återkomst


grav existensiell ångest
fågelvkitter,må hata dom men
dr glas uppföljare,nåt för kennet?
vmkrönikan "stå kvar i mitten om han skjuter där nU"
psykologen i scrubs,schulman
hockey vs schlager
oro inför fotbollssäsongen


Det är dessa stödord vi har att jobba med såhär klockan 5 på morgonen. Vi tar dom i tur och ordning och ser vad det blir.


Första talar ganska mycket för sig själv. Jag har mer eller mindre svår ångest ibland. Över att finnas till. Ser man till hur jag lever är det inte ett dugg konstigt tycker jag själv. Därför skulle jag,och nu struntar jag i turordningen,fixa en psykolog igen som sagt. Och jag tror jag är ute efter en typ som Dr Cox kille i Scrubs. En man kan sitta och vässa mot,och en som får mig att kunna göra det. Istälelt för någon tafatt tjej som blott pratar om vikten av mat och sömn.
När jag läser om Alex Schulmans sessioner med sin gubbe föreställer jag mig att det liknar det jag vill ha.
Sen kanske rubbet är fiktion,det är svårt att veta i den bloggen.

Jag har en kandidat i min husläkare. Enda problemet är att han då är läkare och inget annat på papperet.


Fågelkvittret var något jag kände hade en befogad plats här när jag hörde det för någon timme sen. Jag hatar fåglar djupt,men deras läten e fantastiska och man glömmer det varje vinterhalvår.


Dr Glas. Läste den nyss och gillade den mycket så jag blev glad när jag kom på att en Benght Olsson för ett par år sen skrev en uppföljare,eller snarare en parallellhistoria, till det hundra år gamla originalet. Den står näst på tur på inköpslistan.
Att KS(.blogg.se) står med i mina noteringar beror på att han,liksom jag,bär på vissa författardrömmar, och detta att skriva en uppföljare,tycker jag är en cool idé. Så jag slänger ut det som inspiration till K om det skulle gå i stå med hans nuvarande projekt.


Krönikan som kom efter Fotbolls-VM 94 är bland det bästa som gjorts i ljud och bildväg, och en kommentar som är smått osannolik är den under straffsparkarna mot Rumänien. Nu minns jag inte om det är Hegerfors eller Lindeborg eller Svennis som säger den men.......sekunden innan Petrescu(?) skjuter sista sparken säger vår man "Stå kvar i mitten om han skjuter där nu..." En ganska obegriplig kommentar egentligen.
Men straffen går ungefär i mitten och Ravelli,slänger sig visserligen,men får upp handen i mitten av målet och Sverige är vidare. Jag tycker det är otroligt.


På lördag krockar två saker som egentligen inte ska få krocka. Schlagerfinalen och Djurgårns slutspelsmatch. Det är egentligen inget svårt val alls men jag undrar lite hur Sanna ska klara sig utan mina röster.


Avslutningsvis då. Mår lite dåligt inför kommande fotbollssäsong. Inte så mycket över att vår trupp ser relativt blek ut,vilken den gör,utan för att jag inte gillar mitt ölsinne längre.
Och i år kommer jag sitta med två hyenor,beautifuls.blogg och highvalley.blogg. Det kommer bli dyngsurt och absolut jävligt roligt,men en liten liten röst i mig säger att den skulle må bättre av att......ställa in. Och göra något annat. Faktiskt. Det kommer inte hända och det kommer inte påverka min insats under året,men jag ville iaf hedra denna röst genom att visa att jag noterat den.


Strax blir det Scrubs och sen tar jag mig upp för syskonhäng imorgon kväll. Eller så sover jag hela dagen. Båda alternativen känns överkomliga just nu.

Kommentarer
Postat av: K

"Alla har gjort mål, utom just Håkan Mild"

Slagern och Dif krockar? Vad hände med Spöket?

Den där rösten som talar vett med dig vill bara göra ditt liv ännu tråkigare. Jag tog ett seriöst snack med min i tidiga tonåren, har inte hört han sen dess.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback