NYA TIDER


I mörka tider, strålar ljusets förkämpar samman.
En ny dag gryr. Dubbelbloggens korståg har startat.
Ni är antingen med oss eller mot oss, högst troligen mot oss, innan vi är klara..

Ett första steg i likriktiningens och indoktrineringens tecken - en lista, givetvis.

Men det stannar inte där. En regelbundet återkommande lista!


DEATHMATCH! (Oklart när TBS sjösätter men deadline är satt till idag fredag)

Lava VS TBS

image65


Bästa;


Tv-serie; Svaret måste bli Scrubs. Gick ut tisdag,onsdag denna vecka och båda kvällarna märkte jag hur gärna jag ville få mig och Ludde till JD och Turk. Enda problemet med det var att jag helst vill vara JD men rent utseendemässigt ligger nog Turk närmre till. Nåväl,jag gjorde en i mina ögon väldigt rolig sak,som jag velat testa ett tag nu. Jag köpte en Rosa Pantern och en Whiskey. Sen gick jag till det bord vi satt vid och dom tjejer vi satt med. Jag hade i förväg utsett mitt offer. Sen gav jag henne whiskeyn och behöll den rosa drinken själv. Mitt utförande var inte klockrent och jag fick inte ligga, men tror denna grej ändå har potential.

Krog; Hm. Vad är en krog? En pub eller en restaurang? Jag måste av sentimentala skäl trots allt säga Hot Company. Med tanke på hur många eftermiddagar och kvällar jag spenderade där under åren 2002-2007. Många öl blev det. Lagom dunkelt ljus,samma blandskiva jämnt med lökiga ballader(som jag älskar) och ofta 25 kr ölen.
Tyvärr slutade vår brokiga resa med en spottloska en kall vinternatt förra året. Det ångrar jag men det tar inte bort det som hänt innan. Inom dessa väggar lades grunden till den cyniska person jag blivit. Det är jag evigt tacksam för.

Nattklubb; Hot Company. Jag är ledsen, men om vardagkvällarna stundtals var magiska,skulle ni varit med om helgerna. Jag vet inte men jag gissar att Slitz hade satt en 5:a på "scoremöjligheter". Sånt är värt mycket. Sista året var förtrollningen bruten,dom unga ville inte längre ha mig,men glansåren finns kvar.

Klädplagg; Dom tveksamma kategorier som kan tänkas finnas här,skyller jag helt och hållet på min medskapare. Jag försöker bara göra vad jag kan av given förutsättning. Jag väljer att gå på personliga plagg och då står det mellan mina extremt slitna Adidasmjukisar eller min vita luvtröja som jag ännu inte riktigt ledsnat på helt.

Sätt att tillbringa en fredagkväll; Hot Co.......Nej okej. Skoj. Jag vill inte skriva krogen men en sån där kväll som kommer en gång om året....när man känner 20 personer på stället och man har allmänt roligt. Såna kvällar går inte helt att förbise här. En annan kandidat är en fredagsslutspelsmatch i hockeyn. Med brorsan. Såna kvällar kommer dock inte ens en gång per år. Jag drar till med en sommarkväll någonstans utomhus,när solen börjat gå ner men det fortfarande är varmt. Och man är med folk man gillar. Sällsynta men det skiter jag i nu ändå.

Film; Om en pojke. Sånt här är svårt och denna lista är tänkt att uppdateras ca en gång i kvartalet,men just nu blir det denna Nick Hornbybaserade film med Hugh Grant. En rik,rolig,charmig ungkarl med all tid i världen. Det är ett tilltalande upplägg.

Bok; Har svarat Brott&Straff förut och så sent som ett par dagar sen kallade jag Flyga drake för den bästa, men om jag ska gå på största läsupplevelsen så ligger Bilbo bra till. Boken före Sagan om Ringen-trilogin. Den var makalös när jag läste den för ganska många år sen.

Resa; Fram till år 2000 reste jag ganska mycket. Grekland,Turkiet,Mallorca,roadtrip i Europa bl.a. Efter det har det varit lite glesare mellan mina utlandsbesök....Helsingfors och Köpenhamn är, hur man än ser på det, ganska lite uträttat på 8 år. Så...Turkiet. 1996 med hela familjen. Det var innan mina mörka år tog sin början och jag vill tro att jag mådde riktigt bra här. Coco Jambo och Gloria Estefans Reach spelades och jag sprang från stånd till stånd för att pruta på fejkade fotbollströjor. Minns bl.a en Ajax och en Inter. Alldeles för stora var dom som alltid vilket var väldigt jobbigt.

Låt; Här finns det fler potentater än man egentligen orkar med. Vad man än svarar känns det aldrig riktigt bra. Jag gör det enkelt för mig och tänker inte ihjäl mig utan svarar I need a hero med Bonnie Tyler. Den står sig år efter år.

Album; Få skivor är bra rakt igenom. Jag kan låtsas vela här men kommer ändå svara Jerry Williams JW. Klandrar ingen som tycker det låter smaklöst och kanske till och med huvudlöst,men den spelades alltid under mina föräldrars hemmafester i Bagarmossen och senare Gubbängen och som liten grabb belägrade den mig. Och gör det än idag. ALLA låtar på skivan gör mig på 10-poängshumör och sånt kan inte vara vanligt.

Ost; Som sagt. Jag har inte valt kategorierna....Port Salut hursomhelst! Anar att det e tänkt att man ska nämna en snofsig fransk delikatessost här men sånt kan jag inte.

Öl; Tar egentligen vad jag kan och nöjer mig med det mesta förutom ljust amerikanskt urin. Jag väljer att vara exotisk och svarar Cobra. Indiskt öl som är mucho lättdrucket.

Vin; Än en gång. Jag är uppenbarligen ingen gourmand. Jag dricker nästan uteslutande Chill Out när det kommer till vin. Otroligt grått svar men alla kan inte vara vinare.

Skådis; Matt Damon. Tror jag. Eller kanske Sam Rockwell? Från Matchstick Men och Den gröna milen.

Dialekt; Norska! Vet att det tekniskt sett är att betrakta som ett språk men....Ge mig en norsk tjej och jag är kär. Undantagslöst.

Uttryck; Fan,jag mår lite illa. Önskar att det inte vore mina vanligaste ord och längtar tills den dagen jag inte känner mig nödgad att säga så med jämna mellanrum varje dag.

Fylla; Vet inte hur det står med andra men jag har nästan aldrig en bra fylla. Kan knappt dra mig till minnes någon enda. Har vissa bilder av en kväll på stället bredvid Marie Levaux. Mariatorget. H43? Jag dansade(!) upprepade gånger till Ulf Lundells Ut ikväll och minns att jag absurt nog hängde med i texten trots att jag inte hade något minne av att tidigare ha hört den. Men nu medans jag skriver Mariatorget så blir det mig uppenbart att jag måste gå tillbaka till när jag var 16. På sunkhaket Sjögräs. Min första utekväll i Sverige och senare under natten begick jag ännu en debut. Sen studsade jag hem genom stan och lyssnade på Metallicas Turn the page och kände mig på toppen av världen.

Ställning; 2-1 efter två sena Djurgårdsmål.

Bittraste speltorsk; Här står det mellan två. TBS och Aleks "Feministen" Sinic. När jag tänker efter är det inget snack. Ingen matchar Aleks efter en uttdragning på rivern. Ingen. Han kan gå från absolut solskenshumör till självmordskandidat inom loppet av en sekund.

WTF; Alla dessa modebloggar med 100 000-tals läsare eller kanske Erik Gadds nya låt. Kan han verkligen se folk i ögonen och säga att han gillar det han hör?

Utskrivna recept; Lyckopills. Alla dagar i veckan. Jag slutade tvärt och vi har alla sett resultatet av det. Stor chans att jag återupptar dom innan året är slut.

Horunge; Här hade jag tänkt mig Erik Gadd men det kan bli tjatigt. Daniel Fernholm. "Mannen" som i Djurgårdsdress påstod sig vara född Djurgårdare och jada jada jada. Drog sedan till Linköping när dom erbjöd lite extra pengar. Ser ut som stryk och sköt ut oss ur slutspelet för någon vecka sen. Känns som ett bra val här trots att jag ofta har svårt för häxjakter på spelare som byter klubbar på ett kontroversiellt sätt. Bubblare; Anders Lindh,linjedomare. Mannen som 2001 förstörde min födelsedag på grymmaste sätt när han felaktigt vinkade bort Stefan Rehns övertidsmål mot GIF Sundsvall,i den näst sista omgången. Har aldrig kastats så fort mellan gränslös lycka och bottenlös sorg. Guldet gick sedan till Hammarby.

Köp på Konsum; Young Guns II som jag till stor förvåning fann i den låda DVD-filmer jag stod och rotade i för ett par veckor sen. Jag hade ettan på DVD och tvåan på VHS. Bubblare; Dom pyramidformade Sunkisar man hade med sig på utflykter med dagis. Men kan inte tänka mig att jag betalade så vore fel att ta med dom här.

Hörna; Toni Kuivastos nick fram till 1-0 mot Helsingborg(?) 2003(?). Jag gissar på att Sjölund slog hörnan och jag vet bestämt att vi vann med 1-0 efter ett par raka förluster. "Back to basic" sas det från Snuffe innan match och så blev det. En stabil återgång till vinstspåret och fortsatt färd mot guldet.

Folkslag; Asiater. Bespar mig lustiga kommentarer,det här grundas allena på den thailändska jag var kär i i sexan.


Nu väntar vi in systerbloggens alster. Och kom ihåg att det här bara ska vara en signal om kommande stordåd.

Kommentarer
Postat av: jonna

Riktiga mesval Robban. Om en pojke? Turkiet? Cill out?
Du låter minst sagt ganska fjollig ;p

Postat av: K

åhh androgynt inlägg. Bra läsning!
Du är mer lik Ted, i scrubs.

2008-03-28 @ 08:49:37
URL: http://highvalley.blogg.se
Postat av: gutt

Gillar inte rubriken till att börja med. Låter seriöst som du e positiv.

2008-03-28 @ 10:42:00
Postat av: Robban

Jonna; Som sagt. Dricker inte vin ofta. Dom andra sakerna förstår jag inte riktigt fjollfaktorn på...

Kalle; Alltid lika varm.

Gutt; Det var inte jag som skrev rubrik+inledning..

2008-03-28 @ 16:57:06
Postat av: Jonna

Robban: Detta måste vi ta ett snack om. Jag ska färklara fjollfaktorerna för dig en vacker dag. Över ett glas dagens kanske?

2008-03-28 @ 20:50:04
URL: http://jonnanoblin.blogg.se
Postat av: TBS

Bubba och Jonna = sant!

2008-03-29 @ 01:43:42
Postat av: Robban

Bara du är beredd på att jag vill ha Chill Out i min.
Vi börjar med att se hur vi klarar av msn...

PMS; Sluta fåna dig och få upp bloggen istället.

2008-03-29 @ 01:55:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback